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Mr. Refs : rewiring human resources industry to win digital disruption : integrating crowd and referrals in recruitment processes

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Abstract(s)

The main objective of the present dissertation, written in the form of case study, is to demonstrate the possibility to revolutionize the human resources industry by allowing everyone to be integrated in any recruitment process, creating a network effect much appreciated by companies and allowing them to source candidates through this system. This way, we present and analyze the story of Mr. Refs, a crowd recruitment platform based on referrals located in Lisbon, Portugal. Mr. Refs has managed to have more than 15.000 Refers (people that refer family and friends for job opportunities), 100 companies recruiting through the platform and aims to expand to other markets such as Brazil, Spain and UK. The main question addressed was the possibility of creating a sustainable business around Crowdhunting. First, we present the reader with the main insights in the literature review, intending to provide an overview on the referrals’ importance for recruiters and the benefits for companies on having a crowd referring. Moreover, the case study tells the story behind the creation of the company and describes its activities, analysis the business model and relevant markets to expand. Finally, we make an analysis on the key success factors and suggestions that can be considered for anyone that has the intention of replicating Mr. Refs. We conclude with final remarks and limitations of the study.
O principal objetivo da presente dissertação, escrita sob a forma de caso de estudo, é demonstrar a possibilidade de uma revolução na indústria recursos humanos através da integração de qualquer pessoa num processo de recrutamento duma empresa, criando interligações entre os mesmos e múltiplas vantagens para as empresas que procurem candidatos desta forma. Apresentamos e analisamos a história do Mr. Refs, uma plataforma de recrutamento baseada em referências, que se encontra localizada em Lisboa, Portugal. Mr. Refs conseguiu ter mais de 15.000 Refers (pessoas que referenciam família e amigos para oportunidades de trabalho), mais de 100 empresas a recrutar através da plataforma e prepara a sua expansão para lugares como Brasil, Espanha e Reino Unido. A principal questão à qual pretendemos responder é a possibilidade de criar um negócio sustentável em torno do Crowdhunting. Primeiro, apresentamos ao leitor os principais pontos sobre a literatura relevante, que tenciona providenciar uma síntese da importância de uma referência para os recrutadores e os benefícios para as empresas de qualquer pessoa poder referenciar. Para além disso, o caso de estudo conta a história da criação da empresa e descreve as suas principais atividades, analisa o modelo de negócio e os mercados relevantes. Finalmente, são analisados os fatores de sucesso cruciais e são elaboradas sugestões para qualquer pessoa que tencione replicar o Mr. Refs. Concluímos com observações finais e limitações do estudo.

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