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Wildlife voluntourism : the rise with Generation Z

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRodrigues, Helena Maria Correia Neves Cordeiro
dc.contributor.authorBank, Marie-Louise
dc.date.accessioned2021-10-12T13:52:30Z
dc.date.available2021-10-12T13:52:30Z
dc.date.issued2021-04-26
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractVoluntourism is an alternative form of tourism that involves volunteering to contribute to a community or wildlife cause. Understanding why Generation Z volunteer for wildlife projects is essential for planning and implementing strategies that take advantage of the increasingly valuable expertise and resources that volunteers bring to conservation programs. This thesis is hence essential to providing a more complete image of the factors that influence Gen Z voluntourists' attitudes and perceptions. A qualitative method including semi-structured interviews was chosen to understand the depth of the subject in its entirety. To gather sufficient and diverse perspectives on the topic, interviews were conducted with Gen Z voluntourism participants, Gen Z voluntourism non-participants, and voluntourism operators. The Leximancer program identified the primary motivators of Voluntourism as 1) volunteer-ing with 2) animals and a close interaction with them, 3) an experience that includes travel, 4) a project that benefits volunteers, tourists, and locals, and 5) a positive impact on the volunteers' lives after the project. As well as 6) the desire to contribute to the local community. As a result, the functional and theoretical consequences relate to the literature on identifying Gen Z voluntourists' key motivations.pt_PT
dc.description.abstractO Volunturismo é uma forma alternativa de turismo que envolve o voluntariado em prol das comunidades e da vida selvagem. Entender o motivo que leva a Geração Z a escolher o turismo voluntário é essencial para planear e implementar estratégias que beneficiem quer a experiência dos voluntários quer os recursos que eles trazem para os programas de conservação da vida animal. Esta dissertação contribui com uma perspetiva holística sobre os fatores que influenciam as atitudes e perceções dos Volunturistas da Geração Z. Com o objetivo de compreender em profundidade este tipo de turismo, foi utilizada uma metodologia qualitativa através de entrevistas semiestruturadas. A amostra foi constituída por: Volunturistas da Geração Z, não-participantes de programas de Volunturismo da Geração Z e Operadores de Volunturismo. O software de análise qualitativa Leximancer permitiu identificar os seis principais impulsionadores do volunturismo nomeadamente 1) o trabalho voluntário com 2) animais e a interação próxima com eles, 3) uma experiência que inclui viagens, 4) um projeto que beneficia voluntários, turistas e habitantes locais, e 5) o impacto positivo que a experiência tem na vida dos voluntários após o projeto, bem como 6) o desejo de contribuir para o desenvolvimento das comunidades. Os contributos práticos e teóricos permitem identificar as principais motivações do turismo voluntário junto da Geração Z.pt_PT
dc.identifier.tid202728285pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35509
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectVoluntourismpt_PT
dc.subjectVoluntourism motivationpt_PT
dc.subjectWildlife voluntourismpt_PT
dc.subjectSustainable voluntourismpt_PT
dc.subjectGeneration zpt_PT
dc.subjectVolunturismopt_PT
dc.subjectMotivaçãopt_PT
dc.subjectVida selvagempt_PT
dc.subjectTurismo sustentávelpt_PT
dc.subjectGeração Zpt_PT
dc.titleWildlife voluntourism : the rise with Generation Zpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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