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Equity valuation : L´Oréal S.A.

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Abstract(s)

L’Oréal is the largest cosmetic company in the world. Currently, the company has a portfolio of 36 brands, and it’s present in more than 150 countries. In 2018, L’Oréal attained a sales revenue of €26.9 Bn, a growth compared to the previous year of +7.1%. The purpose of this dissertation is to present a valuation of L’Oréal to get to its fair value estimation price. In this sense, three methodologies were applied – Discounted Cash Flow (DCF), Relative Valuation, and Dividend Discount Model (DDM). Through the Discounted Cash Flow methodology, L’Oréal fair price was valued in 257.8€. The Relative Valuation result is not included in the investment recommendation since this valuation is very susceptible to be influenced by the chosen peers. This method is preferably used to get a feel on the valuation investors are expecting on similar types of companies and to understand the market situation better. The Dividend Discount Model was used to establish a lower bound of the fair value since it’s a more conservative model. In the end, a comparison to the equity research note issued by J.P. Morgan on 31st July 2019 was performed along with an investment recommendation.
A L’Oréal é a maior empresa de cosméticos no mundo. Atualmente, a empresa tem um portfolio de 36 marcas e está presente em mais de 150 países. Em 2018, a L’Oréal atingiu vendas no valor de €26.9 mil milhões, um crescimento de +7.1% comparado com o ano anterior. O objetivo desta dissertação é apresentar uma avaliação da L’Oréal com o objetivo de chegar ao seu valor intrínseco. Neste sentido, três modelos foram aplicados - Discounted Cash Flow (DCF), Relative Valuation, and Dividend Discount Model (DDM). Através do modelo de Discounted Cash Flows, a L’Oréal foi avaliada em 257.8€. O resultado da Relative Valuation não está incorporado na recomendação de investimento uma vez que, este método é facilmente influenciado pela escolha das empresas comparáveis. Este método é normalmente utilizado para ter percepção do valor esperado pelos investidores relativamente a empresas similares. O Dividend Discount Model foi usado para estabelecer o limite inferior do valor intrínseco da L’Oréal uma vez que é um modelo onde se obtêm resultados mais conservadores. No final, foi elaborada uma comparação dos resultados obtidos com a equity research note emitida pelo J.P. Morgan a 31 de Julho de 2019 assim como uma recomendação de investimento.

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Keywords

L’Oréal Cosmetic industry Equity valuation Discounted cash flow Relative valuation Indústria de cosméticos

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