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Equity valuation of Burberry Group Plc

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorAssunção, António Luís Traça Borges de
dc.contributor.authorPardal, Maria Ana Marques Moreira da Costa
dc.date.accessioned2021-09-29T12:31:56Z
dc.date.available2021-09-29T12:31:56Z
dc.date.issued2021-02-02
dc.date.submitted2021-01
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to determine Burberry’s price per share as of 31st of March 2021. Based on the current share price, an investment recommendation was issued. The valuation was supported by a current macroeconomic analysis, an industry overview, the company’s business strategy and past financial performance. The share price was obtained through the combination of two valuation methods: the Discounted Cash Flow method and the Relative Valuation method. The valuation was then stressed through an alternative scenario analysis and a sensitivity analysis to acknowledge the uncertainty in the market. In the end, a price of £19.96 is achieved. When comparing with the share price as of 11th December 2020, a Hold recommendation is issued, with a potential upside of 10%.pt_PT
dc.description.abstractO objetivo desta dissertação é calcular o preço por ação da Burberry a 31 de março de 2021. Com base no preço atual uma recomendação de investimento foi emitida. A avaliação vai ser suportada por uma análise do atual ambiente macroeconómico, uma análise da indústria, e por fim, uma análise da estratégia e desempenho financeiro da empresa. O preço foi obtido através de dois métodos de avaliação: Discounted Cash Flow e Relative Valuation. A avaliação foi testada através de uma análise de cenários e uma análise de sensibilidade, de forma a ter em consideração a incerteza vivida no mercado. Foi alcançado um preço de £19.96 por ação. Ao comparar o valor intrínseco com o preço de mercado a 11 de dezembro de 2020, é emitida uma recomendação para manter a ação, representando um ganho possível de 10%.pt_PT
dc.identifier.tid202657191pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35307
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectEquity valuationpt_PT
dc.subjectShare pricept_PT
dc.subjectDCFpt_PT
dc.subjectMultiplespt_PT
dc.subjectBurberry Grouppt_PT
dc.subjectLuxury goods industrypt_PT
dc.subjectAvaliação financeirapt_PT
dc.subjectPreço por açãopt_PT
dc.subjectMúltiplospt_PT
dc.subjectBens de luxopt_PT
dc.titleEquity valuation of Burberry Group Plcpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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