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Mergers & acquisitions : the case Grupo Media Capital and PT Portugal

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBonfim, Henrique Miguel Ribeiro Guimarães
dc.contributor.authorCrespo, Pedro Barreto Goulão
dc.date.accessioned2016-09-20T10:43:15Z
dc.date.available2016-09-20T10:43:15Z
dc.date.issued2016-07-28
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractOver the last 2 years, Altice Group has been one of the most active telecommunication companies, making acquisitions in different countries, not only in the telecommunication sector but also in the media sector. According to the multinational company, the expansion into the media industry, in the countries where they have already telecommunication operations, brings many and important synergies to their overall operation. After Altice have bought PT Portugal, some rumors came up about the possibility of Altice also entering in the media market in Portugal. Taking up these rumors I decided to study the potential acquisition of Grupo Media Capital by Grupo Altice, through PT Portugal. Along the thesis, I explain relevant M&A literature, make a review on both sectors (media and telecommunication) and companies, and at the end also calculate the standalone valuation of both companies and the synergies that may arise from this deal. After all these procedures, I conclude that this is the perfect moment for PT Portugal to make an offer to Group Prisa (Grupo Media Capital major shareholder). Grupo Prisa should be willing to disinvest in their Portuguese position and taking into account my calculations, Grupo Media Capital share price is undervalued. PT Portugal should make an offer of €4.84 per share, if considering a premium composed by 75% of the cost reduction synergy and 25% of the advertising revenue synergy.pt_PT
dc.description.abstractDurante os últimos dois anos, o Grupo Altice tem sido uma das empresas mais activas na área das Telecomunições, fazendo aquisições em diferentes países, não apenas no sector das telecomunições mas também no sector dos media. De acordo com a empresa multinacional, a expansão para o sector dos media, nos países onde a empresa já tem operações na área das telecomunicações, pode trazer sinergias importantes. Depois da Altice ter comprado a PT Portugal, surgiram rumores sobre a possibilidade da empresa entrar no sector dos media em Portugal. Com base nestes rumores, decidi estudar a potencial acquisição do Grupo Media Capital pelo Grupo Altice, através da PT Portugal. Durante a tese, explico os conceitos relacionados com M&A e faço uma revisão dos dois sectores e das duas empresas. No final, calculo o valor das duas empresas individualmente e das sinergias que possam ser geradas com este negócio. Depois de todas estas fases, concluo que este é o momento ideal para a PT Portugal fazer uma oferta ao Grupo Prisa (accionista maioritário do Grupo Media Capital). O Grupo Prisa poderá estar disposto a desinvestir da sua posição em Portugal e para além disso, segundo os meus cálculos, o preço das acções da Media Capital está subavaliado. A PT Portugal deverá fazer uma oferta de 4.84 € por acção, considerando um prémio que corresponde a 75% da sinergia de redução de custos e 25% da sinergia de receitas de publicidade.pt_PT
dc.identifier.tid201243075pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20718
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleMergers & acquisitions : the case Grupo Media Capital and PT Portugalpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

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