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The influence of employer branding

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The aim of this dissertation is to help and guide Multipessoal in the process of improving their Employer Branding (EB) strategies and enhance their reputation as an employer. This thesis explores the dimensions of Employer Branding strategies with a specific focus on the influence that it has (i) on the reputation of a company as an employer among potential candidates, (ii) in the first impressions of potential candidates in the initial states of the recruitment process, and (iii) in the decision to apply for a job. Through an in-depth quantitative analysis of an online questionnaire, the study unveils that reputation plays a role in the decision to apply for a job but there was not enough evidence that EB influences it. It also indicates that EB strategies influence the first impressions of potential candidates. Regarding the decision to apply for a job, not all EB strategies that were in the questionnaire influence it. The analysis provides valuable insights in which Employer Branding strategies organizations should focus on. Organizations, in particular Multipessoal, can use the findings of this study to improve their recruitment practices, reputation as an employer, and employer branding strategies.
O objetivo desta dissertação é ajudar e orientar a Multipessoal no processo de melhoria das suas estratégias de Employer Branding (EB) e da sua reputação como empregador. Esta tese explora as dimensões do Employer Branding, com um foco específico na influência que este tem (i) na reputação de uma empresa como empregadora entre potenciais candidatos, (ii) nas primeiras impressões de potenciais candidatos nos estados iniciais do processo de recrutamento, e (iii) na decisão de candidatar a um emprego. Através de uma análise quantitativa aprofundada de um questionário online, o estudo revela que a reputação de uma empresa como empregador desempenha um papel na decisão de se candidatar a um emprego, mas não há provas suficientes da influência do EB na reputação. Também demonstra que as estratégias de EB influenciam as primeiras impressões dos potenciais candidatos. Em relação à decisão de se candidatar a um emprego, nem todas as estratégias de EB que constavam no questionário a influenciam. A analise fornece informações valiosas sobre as estratégias de EB das quais as organizações devem se concentrar. As organizações, em particular, a Multipessoal, podem utilizar as conclusões deste estudo para melhorar as suas práticas de recrutamento, reputação como empregadoras e estratégias de EB.

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Employer branding Employer brand Attraction Recruiting Reputation Strategies Benefits Atração Recrutamento Reputação Estratégias Benefícios

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