Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Organizational culture and promotion systems

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203590139.pdf1.04 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Organizational culture holds a significant importance in the literature. Researchers have studied the impact of culture on performance, effectiveness, employee engagement, and organizations' ability to adapt to changing environments. Although promotion is a sensitive issue in organizations and can impact the corporate culture, the relationship between the promotion systems and organizational culture has received little attention. Therefore, this study investigates the relationship between organizational culture and promotion systems. The literature review addresses the importance of corporate culture for organizational and individual performance and sets the basis for the study with the competing values framework. On the topic of promotion, its importance for corporate culture and various promotion systems commonly used by companies were identified. The study combined qualitative and quantitative research methods. The key findings revealed that transparent and fair promotion systems that provide equal opportunities for employees positively influence employees’ perception of organizational culture. This impact varies across different promotion systems in combination with different corporate culture types. Both practitioners and scholars can benefit from these insights to enhance organizational effectiveness and contribute to the evolving field of organizational behaviour.
A cultura organizacional tem uma importância significativa na literatura. Os investigadores estudaram o impacto da cultura no desempenho, na eficácia, no empenho dos trabalhadores e na capacidade das organizações para se adaptarem a ambientes em mudança. Embora a promoção seja uma questão sensível nas organizações e possa ter impacto na cultura empresarial, a relação entre os sistemas de promoção e a cultura organizacional tem recebido pouca atenção. Por conseguinte, este estudo investiga a relação entre a cultura organizacional e os sistemas de promoção. A revisão da literatura aborda a importância da cultura empresarial para o desempenho organizacional e individual e estabelece a base para o estudo com o quadro de valores concorrentes. Relativamente ao tema da promoção, foi identificada a sua importância para a cultura empresarial e os vários sistemas de promoção habitualmente utilizados pelas empresas. O estudo combinou métodos de investigação qualitativos e quantitativos. Os principais resultados revelaram que os sistemas de promoção transparentes e justos que proporcionam oportunidades iguais aos trabalhadores influenciam positivamente a perceção que os trabalhadores têm da cultura organizacional. Este impacto varia consoante os diferentes sistemas de promoção em combinação com diferentes tipos de cultura empresarial. Tanto os profissionais como os académicos podem beneficiar destes conhecimentos para melhorar a eficácia organizacional e contribuir para a evolução do campo do comportamento organizacional.

Description

Keywords

Organizational culture Promotion systems Promotion Cultural values Perception Cultura organizacional Sistemas de promoção Promoção Valores culturais Percecão

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue