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Are consumers ready for the cost of sustainability? The trade-off of convenient versus sustainable packaging : an analysis of Haribo’s Goldbears

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRomeiro, Paulo
dc.contributor.authorMeyer, Annika
dc.date.accessioned2023-10-02T08:55:42Z
dc.date.available2023-10-02T08:55:42Z
dc.date.issued2023-07-03
dc.date.submitted2023-06
dc.description.abstractThe need to combat global warming and climate change is now beyond dispute. It is well acknowledged that one of the primary contributors to this societal issue is modern disposal methods. As a result, one solution is the creation of environmentally friendly packaging. Customers are demanding more goods with sustainable qualities, including packaging, as a result of growing consumer awareness of environmental and social issues. Indeed, consumers are increasingly likely to take a brand’s social and environmental initiatives into account when choosing a product. Finding an ideal balance between usability and sustainability is therefore a challenge for marketers. In this vein, waste management is a sustainable packaging strategy that meets customers’ top environmental concerns. This study attempts to identify the various elements, including packaging (convenient vs. sustainable), that affect consumers’ desire to buy products. Online respondents were exposed to various packaging images of a wine gum (Haribo Goldbears) as part of an exploratory study. The amount of material used varied among the packages. These stimuli were created using research from interviews and the existing literature. According to the results, consumers’ purchase intentions were not considerably impacted by the packaging’s sustainability or convenience. Instead, consumer environmental attitudes were found to have an impact on perceived value and purchasing intention.pt_PT
dc.description.abstractA necessidade de combater o aquecimento global e as alterações climáticas é hoje incontestável. A necessidade de combater o aquecimento global e as alterações climáticas é actualmente indiscutível. É bem sabido que um dos principais factores que contribuem para este problema social são os métodos modernos de eliminação. Consequentemente, uma solução é a criação de embalagens amigas do ambiente. Os clientes estão a exigir mais produtos com qualidades sustentáveis. De facto, é cada vez mais provável que os consumidores tenham em conta as iniciativas sociais e ambientais de uma marca quando escolhem um produto. Encontrar um equilíbrio ideal entre usabilidade e sustentabilidade é, por conseguinte, um desafio para os profissionais de marketing. Neste sentido, a gestão de resíduos é uma estratégia de embalagem sustentável que vai ao encontro das principais preocupações ambientais dos clientes. Este estudo tenta identificar vários elementos, incluindo a embalagem (conveniente vs. sustentável), que afectam o desejo dos consumidores de comprar produtos. Os inquiridos online foram expostos a várias imagens de embalagens de uma pastilha elástica de vinho (Haribo Goldbears) como parte de um estudo exploratório. A quantidade de material utilizado variava consoante as embalagens. Estes estímulos foram criados com base em pesquisas de entrevistas e na literatura existente. De acordo com os resultados, as intenções de compra dos consumidores não foram consideravelmente afectadas pela sustentabilidade ou conveniência da embalagem. Em vez disso, verificou-se que as atitudes ambientais dos consumidores têm um impacto no valor percebido e na intenção de compra.pt_PT
dc.identifier.tid203326466pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/42723
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectEase of usept_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectEnvironmental attitudept_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectFacilidade de utilizaçãopt_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.subjectAtitude ambientalpt_PT
dc.titleAre consumers ready for the cost of sustainability? The trade-off of convenient versus sustainable packaging : an analysis of Haribo’s Goldbearspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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