Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

From paper and pulp industry leader to flexible packaging pioneer : the Navigator’s internalization strategy when entering the French market

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203663721.pdf1.66 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

The past decade has marked the shift within paper and pulp industry, with once leading sectors, like printing and writing paper experiencing a gradual elimination. Exogenous shocks and everchanging consumer needs have turned the industry upside down, driving out incumbents unable to adapt. Those who managed to maintain their position showcased the skills of reinvention and have diversified their offering into more promising contingent fields. Conditioned by highlighted circumstances, the Navigator company successfully expanded their portfolio to tap into the kraft packaging domain, the industry of high predicted growth and market opportunity. However, the entrance of the product to foreign markets is yet to be executed. In the light of the future investment, this dissertation aims to discover if France has the potential to commence the international success of gKraft, the Navigator’s kraft paper sub brand. Based on the comprehensive market analysis, competitor’s benchmarking and insights from end-consumers, France is positioned to be a promising location for further penetration, hovewer, some conditions ought to be satisfied. In order to occupy the competitive stance on the local market, the Navigator is expected to elevate the utility of its product in the eyes of clients by integrating technological advancements and comforting final consumers on the sustainability of the offering across its entire lifecycle.
A última década marcou a mudança na indústria do papel e da pasta de papel, com sectores outrora líderes, como o papel de impressão e escrita, a sofrerem uma eliminação gradual. Os choques exógenos e a constante evolução das necessidades dos consumidores viraram o sector de pernas para o ar, expulsando os operadores históricos incapazes de se adaptarem. Os que conseguiram manter a sua posição demonstraram capacidade de reinvenção e diversificaram a sua oferta em domínios contingentes mais promissores. Condicionada pelas circunstâncias em destaque, a empresa Navigator expandiu com sucesso a sua carteira de produtos para entrar no domínio das embalagens kraft, o sector com um elevado crescimento previsto e uma grande oportunidade de mercado. No entanto, a entrada do produto nos mercados externos ainda não foi efectuada. Tendo em conta o futuro investimento, esta dissertação tem como objetivo descobrir se a França tem potencial para iniciar o sucesso internacional da gKraft, a submarca de papel kraft da Navigator. Com base na análise exaustiva do mercado, no benchmarking da concorrência e nas percepções dos consumidores finais, a França posiciona-se como um local promissor para uma maior penetração, no entanto, algumas condições devem ser satisfeitas. A fim de ocupar uma posição competitiva no mercado local, a Navigator deverá elevar a utilidade do seu produto aos olhos dos clientes, integrando os avanços tecnológicos e confortando os consumidores finais quanto à sustentabilidade da oferta ao longo de todo o seu ciclo de vida.

Description

Keywords

Internalization French packaging industry Kraft paper Environmentally friendly packaging Normative goals Innovation Internalização Indústria francesa de embalagens Papel kraft Embalagens ecológicas Objectivos normativos Inovação

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue