Repository logo
 
Publication

Lab grown diamonds on the luxury market : how can they gain a competitive advantage?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorWelp, Lisa
dc.date.accessioned2022-08-02T14:35:03Z
dc.date.available2023-01-04T01:30:33Z
dc.date.issued2022-01-24
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractThe purpose of this work is to investigate how luxury brands that are using lab grown diamonds for their jewellery pieces can gain a competitive advantage. No previous research exists on this topic as the usage of lab grown diamonds for jewellery is a relatively new topic due to technological advancements in the production. I conducted a multiple case study on two brands, Courbet and Matilde Jewellery. The findings show that brands using lab grown diamonds need to hold the full control over their value chain, especially when choosing the supplier for the lab grown diamonds. Secondly, the brands need to build a high brand awareness and focus on educating about lab grown diamonds. Furthermore, the brands chose a mainly digital approach for their point of sales and no wholesalers. Lastly, both brands are building their brand identities on being sustainable and ethical as their main values.pt_PT
dc.description.abstractO objectivo deste trabalho é investigar como as marcas de luxo que estão a utilizar dia-mundos de laboratório para as suas peças de joalharia podem ganhar uma vantagem competitiva. Não existe investigação prévia sobre este tópico, uma vez que a utilização de diamantes cultivados em laboratório para joalharia é um tópico relativamente novo devido aos avanços tecnológicos na produção. Realizei um estudo de caso múltiplo sobre duas marcas, Courbet e Matilde Jewellery. Os resultados mostram que as marcas que utilizam diamantes cultivados em laboratório precisam de ter o controlo total sobre a sua cadeia de valor, especialmente quando escolhem o fornecedor para os diamantes cultivados em laboratório. Em segundo lugar, as marcas precisam de construir um elevado conhecimento da marca e concentrar-se em revestimentos de laboratório sobre diamantes cultivados em laboratório. Além disso, as marcas escolheram uma abordagem principalmente digital para os seus pontos de venda e nenhum grossista. Por último, ambas as marcas estão a construir as suas identidades de marca sobre serem sustentáveis e éticas como os seus principais valores.pt_PT
dc.identifier.tid202965082pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/38478
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxury brandspt_PT
dc.subjectJewellerypt_PT
dc.subjectLab grown diamondspt_PT
dc.subjectMarcas de luxopt_PT
dc.subjectJóiapt_PT
dc.subjectDiamantes de laboratóriopt_PT
dc.titleLab grown diamonds on the luxury market : how can they gain a competitive advantage?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202965082.pdf
Size:
592.58 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202965082.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: