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Navigating liability of foreignness (LoF) in small and medium enterprises (SMEs) internationalization : a case study of the digital mental health industry

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Due to globalization and the impact of COVID-19, the digital mental health industry has grown rapidly and is expected to reach a valuation of 19.3 billion dollars by 2028. This thesis examines how small and medium-sized enterprises (SMEs) can successfully navigate expansion into the international digital mental health market while facing the "Liability of Foreigness" (LoF). The study focuses on the innovative approaches of SMEs such as Thrive Global, Sanvello and Happify by Twill, which have played a crucial role in the development of the sector. In the subsequent study, using a qualitative case study methodology, this research explores how these companies adapt their products to global markets, expand and face the challenges arising from Liability of Foreigness (LoF). This research draws on theoretical frameworks such as the Uppsala Internationalization Model, Institutional Theory, Network Theory and the Resource Based View (RBV) to provide insights into the complex dynamics of internationalization, innovation and dealing with cultural, regulatory and operational challenges of SMEs in the field of digital mental health.
Devido à globalização e ao impacto da COVID-19, a indústria digital de saúde mental cresceu rapidamente e deverá atingir uma avaliação de 19,3 mil milhões de dólares até 2028. Esta tese examina como as pequenas e médias empresas (PME) podem navegar com sucesso na expansão para o mercado internacional de saúde mental digital, enfrentando a “dificuldade da alienação” (Liability of Foreigness LoF). O estudo centra-se nas abordagens inovadoras das PME, como Thrive Global, Sanvello e Happify by Twill, que têm desempenhado um papel crucial no desenvolvimento do sector. No estudo subsequente, utilizando uma metodologia qualitativa de estudo de caso, esta investigação explora como estas empresas adaptam os seus produtos aos mercados globais, expandem-se e enfrentam os desafios decorrentes da Liability of Foreigness (LoF). Esta pesquisa baseia-se em estruturas teóricas como o Modelo de Internacionalização de Uppsala, a Teoria Institucional, a Teoria das Redes e a Visão Baseada em Recursos (RBV) para fornecer insights sobre a dinâmica complexa da internacionalização, inovação e tratamento de questões culturais, regulatórias e operacionais das PMEs. desafios no domínio da saúde mental digital.

Description

Keywords

Digital mental health market Mental health Uppsala model of internationalization Competitive advantage The resource-based view (RBV) Liability of foreigness (LoF) International entrepreneurship Mental health disorders Antecedents Mercado digital de saúde mental Saúde mental Modelo de internacionalização de Uppsala Vantagem competitiva Visão baseada em recursos (RBV) Responsabilidade de estrangeiro (LoF) Empreendedorismo internacional Perturbações de saúde mental Antecedentes

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