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The effect of credit ratings on firm’s leverage in the aftermath of 2008 (evidence from the U.S market)

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The objective of this dissertation is to study leverage decisions of firms and the explanation of their behavior before and after a credit rating change. I analyze the effect of ratings prior and post upgrade and downgrade on different sub-samples and assess the strength of the relation existing between credit ratings along with certain ratings positions on the leverage levels of firms in the US. The results of the fixed-effects model show that firms that are on the verge of a credit rating upgrade or downgrade tend to decrease their leverage. This behavior changes for downgraded firms, 1-year post downgrade, as I notice a strong statistical tendency for firms to increase their leverage. I notice also a robust statistical significance for this relationship for a sub-sample constituted of speculative firms.
O objetivo desta dissertação é estudar as decisões de alavancagem das empresas e a explicação do seu comportamento antes e depois de uma mudança de rating de crédito. Eu analiso o efeito dos ratings antes e depois do upgrade e downgrade em diferentes sub-amostras e avalio a força da relação existente entre os ratings de crédito e certas notações de ratings nos níveis de alavancagem das empresas nos Estados Unidos. Os resultados do modelo de efeitos fixos mostram que as empresas que estão à beira de um upgrade ou downgrade do rating de crédito tendem a diminuir sua alavancagem. Este comportamento muda para empresas alvo de downgrade, 1 ano após o evento, dado que observo uma forte tendência estatística para as empresas aumentarem sua alavancagem. Existe também evidência de uma robusta significância estatística para esta relação para uma sub-amostra constituída por firmas de notação especulativa.

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Leverage Credit rating Downgrade Upgrade Alavancagem Rating de crédito

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