Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Internationalization strategies in the face of constraints related to single supplier dependencies : the case of the American wine company SYLTBAR

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203589939.pdf694.51 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

While many small and medium-sized enterprises (SMEs) seek to expand internationally in order to grow, they are known to face challenges that limit their ability to do so. The purpose of this study is to demonstrate how an SME can grow in the face of constraints. It focuses on strategies at helping SMEs overcome the challenges associated with relying on a single supplier to enable them to advance their internationalization. For this purpose, qualitative primary and secondary data was collected, with a specific company's case serving as an illustrative example. The company SYLTBAR was selected because of its international origins, and the intricate relationship it maintains with its supplier, resulting in a complex internationalization process. This study aims to develop a recommended course of action for the company to solve the issue of single supplier dependency, ultimately facilitating its international expansion efforts by providing an in-depth theoretical review and a thorough analysis of SYLTBAR's situation. To support and make sense of the case, theoretical frameworks such as the Uppsala model, various entry modes, motives for internationalization, single sourcing strategies, and vertical integration strategies are applied and explained. This research contributes to the academic literature in this field by illustrating how a lack of exclusive distribution rights can limit a company’s international growth potential. Consequently, four different strategies to tackle this issue are being proposed.
Embora muitas pequenas e médias empresas (PME) procurem expandir-se internacionalmente para crescer, sabe-se que enfrentam desafios que limitam a sua capacidade de o fazer. O objetivo deste estudo é demonstrar como uma PME pode crescer face aos constrangimentos. Centra-se em estratégias para ajudar as PME a ultrapassar os desafios associados à dependência de um único fornecedor para que possam avançar com a sua internacionalização. Para o efeito, foram recolhidos dados qualitativos primários e secundários, servindo o caso de uma empresa específica como exemplo ilustrativo. A empresa SYLTBAR foi selecionada devido às suas origens internacionais e à intrincada relação que mantém com o seu fornecedor, resultando num complexo processo de internacionalização. Este estudo tem como objetivo desenvolver uma linha de ação recomendada para a empresa resolver o problema da dependência de um único fornecedor, facilitando, em última análise, os seus esforços de expansão internacional através de uma revisão teórica aprofundada e de uma análise exaustiva da situação da SYLTBAR. Para apoiar e dar sentido ao caso, são aplicados e explicados quadros teóricos como o modelo de Uppsala, vários modos de entrada, motivos para a internacionalização, estratégias de abastecimento único e estratégias de integração vertical. Este estudo contribui para a literatura académica neste domínio, ilustrando como a falta de direitos de distribuição exclusivos pode limitar o potencial de crescimento internacional de uma empresa. Consequentemente, são propostas quatro estratégias diferentes para resolver este problema.

Description

Keywords

Internationalization process Small and medium-sized enterprises (SMEs) Single supplier dependency Entry modes Motives for internationalization Vertical integration Processo de internacionalização Pequenas e médias empresas (PME) Dependência de um único fornecedor Modos de entrada Motivos para a internacionalização Integração vertical

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue