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How can portfolio attract people on airport retail environment?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorMarcos, Paulo Gonçalves
dc.contributor.authorTição, Joana dos Santos Ramos
dc.date.accessioned2015-04-27T10:58:54Z
dc.date.available2015-04-27T10:58:54Z
dc.date.issued2015-02-10
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractBeing present on the airport retail environment forces companies to frame their strategies based on this industry particularities. Here there are very distinct characteristics from all the others retail environments such as, consumers’ schedules and culture. Portfolio is the largest retail space inside Lisbon’s international airport restrict zone. With more than 400 m2 this store offers consumers a selection of the best Portuguese products of all kind of industries. The store used to be alone just in front of the Lojas Francas de Portugal’s exit and it was one of the first stores that passengers saw after passing the airport’s security point. On July 2013, with the opening of a new commercial area, international competitors surrounded Portfolio. Besides new consumers passing by, the new commercial area was not giving Portfolio the expected revenues. It was time to define what was the next step to do. Two options were being taken into account, develop a communication strategy, complemented by store improvement or bet in impulse shopping in order to attract more passengers and increase the number of tickets.por
dc.description.abstractEstar presente no ambiente do retalho aeroportuários força as empresas a adaptar a sua estratégia com base nas particularidades desta industria. Aqui existem características muito distintas, tais como os horários e a cultura dos consumidores. A Portfolio é o maior espaço de retalho dentro da área restrita do Aeroporto Internacional de Lisboa. Com mais de 400 m2 esta loja oferece uma seleção dos melhores produtos portugueses das mais variadas industrias. A loja costumava estar isolada em frente à saída das Lojas Francas de Portugal, sendo assim, uma das primeiras lojas que os consumidores viam após passar o ponto de segurança do aeroporto. Em Julho de 2013, com a abertura a nova zona comercial, a Portfolio ficou rodeada por concorrentes internacionais. Para além de novos consumidores a passar pela loja, a nova área comercial não deu à Portfolio o lucro esperado. Estava na altura de definir o próximo passo. Haviam duas opções a considerar, desenvolver uma estratégia de comunicação complementada por melhoramentos na loja ou apostar em compras por impulso, de modo a atrair mais passageiros e aumentar o número de tickets.por
dc.identifier.tid201170787
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/17316
dc.language.isoengpor
dc.subjectAirport retailpor
dc.subjectLisbon International Airportpor
dc.subjectCommunication strategypor
dc.subjectImpulse shoppingpor
dc.subjectRetalho aeroportuáriopor
dc.subjectAeroporto Internacional de Lisboapor
dc.subjectEstratégia de comunicaçãopor
dc.subjectCompras por impulsopor
dc.titleHow can portfolio attract people on airport retail environment?por
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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