Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Victoria’s Secret : a case study of maintaining brand relevance

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
201242370.pdf2.6 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Victoria’s Secret, which belongs to L Brands group, is the leading lingerie brand in its home market, US and globally, which has substantially shaped the industry of underwear in the last decades and successfully expanded into other product categories, such as swimwear, sportswear, apparel and beauty. It has been performing well financially in the resent years under the management of its CEO, Sharen Turney, who has left the brand in the beginning of 2016 and delegated to Leslie Wexner, the CEO of L Brands. However, in the last two years some questionable aspects of Victoria’s Secret marketing have been raised by media, competitors and consumers – the brand has gained a significant amount of negative publicity regarding its brand values, based on its reluctance to cater to plus-size segment and the accusations of promoting wrong body ideals and sexist stereotypes among women. From brand management prospective, these negatives could become reasons not to buy Victoria’s Secret products among consumers, which may make further brand relevance problematic. In order to facilitate brand relevance maintenance, the case protagonist, Victoria’s Secret CEO, Leslie Wexner is faced with a dilemma – either to make Victoria’s Secret enter a plus-size segment or introduce new corporate social initiatives to the brand. The students are supposed to analyze and discuss the case study, using company background and market conditions and, on the basis of pros and cons for each strategy, solve the particular dilemma.
Victoria’s Secret pertence ao grupo L Brands é a marca de lingerie que lidera tanto nos EUA como globalmente. Moldou substancialmente a indústria de roupa interior nas últimas décadas e também teve sucesso na expansão para outras categorias, como fatos-de-banho, roupas de desporto, vestuário e cosmética. Tem sido bem-sucedida financeiramente nos últimos anos sob a chefia de Sharem Turney, CEO, que deixou a marca no início do ano de 2016, passando as responsabilidades para Leslie Wexner, a CEO da L Brands. No entanto, nestes últimos anos alguns aspectos questionáveis relativamente ao marketing da Victoria’s Secret surgiram junto dos media, concorrentes e consumidores – a marca foi ganhando má fama relativamente aos valores que transmite, devido à sua relutância em comercializar tamanhos maiores e às acusações relativamente à promoção de ideais errados de beleza e estereótipos sexuais no sexo feminino. Na perspectiva da gestão da marca, estes pontos negativos poderão tornar-se razões suficientes para os consumidores não comprarem produtos da Victoria’s Secret, o que pode tornar-se um grande problema no futuro. De maneira a manter a relevância da marca, a protagonista do caso Leslie Wexner, CEO da marca, enfrenta um grande dilema: ou introduz o segmento de tamanhos maiores na marca Victoria’s Secret; ou cria iniciativas de responsabilidade social na marca. Os estudantes têm de ser capazes de analisar e discutir o Caso de Estudo, tendo em conta o passado da marca e as condições de mercado, baseando-se nos prós e contras de cada estratégia, para resolver o dilema em questão.

Description

Keywords

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue