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The development of a performance measurement methodology : the case of Banco Santander Totta

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152112339 Ana Ribeiro da Cunha W.pdf1.78 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Organizational performance is considered a paramount subject to researchers attracted to management. For a long time, there has been considerable interest in performance measurement, as authors recognize that implementing an appropriate system will lead to an alignment of strategies, actions and objectives. Furthermore, in a scenario of growing fierce market competition, it has proved to be something essential for businesses to survive and succeed. Past studies on performance measurement models, suggest both the application of financial and non-financial indicators to monitor whether stakeholders’ objectives and expectations are being fulfilled. However, these methodologies are subject to criticism regarding their assumptions and appropriateness. This thesis shall present a consultancy project, developed to suit a major banking sector player’s need to define an organizational performance measurement methodology that is able to synthesize the organization’s performance at a high level analysis. The final deliverable, challenges former models by exploring an innovative performance measurement approach, based on selected key determinants towards monitoring success, including resources (financial, people, products and services, operations, information systems), customers, strategic management and corporate social responsibility. Together, alongside with the correct performance indicators, defined measuring frequency and benchmarks, they are said to be the answer to the adequate foundations for a sustainable overall performance measurement methodology.
O desempenho das empresas tem-se revelado um assunto de elevado interesse para investigadores de temas relacionados com ao mundo da gestão. Muitos autores defendem que a implementação de um sistema apropriado permitirá alinhar estratégias, ações e objetivos. Com a intensificação da concorrência de mercado, esta prática tem-se demonstrado essencial para que os negócios possam prosperar. Estudos passados sobre modelos de avaliação do desempenho das empresas, sugerem a aplicação de indicadores de desempenho financeiros e não financeiros, enquanto forma de monitorizar se os objectivos e expectativas de todos os stakeholders são atingidos. Não obstante, os pressupostos e adequabilidade destas metodologias têm sido criticados. Esta dissertação irá apresentar o resultado final de um projeto de consultoria, desenvolvido para um dos maiores intervenientes do setor bancário, cujo âmbito será a definição de uma metodologia de medição do desempenho organizacional, capaz de sintetizar o desempenho global do banco, permitindo desta forma obter uma visão mais ampla do panorama geral. A metodologia proposta, desafia os modelos existentes, propondo uma abordagem inovadora, baseada na selecção de fatores considerados chave na monotorização do sucesso das empresas. Inclui, recursos: (Financeiros, humanos, produtos e serviços, operações e sistemas de informação), clientes, gestão estratégica e responsabilidade social. Em conjunto com os indicadores corretos, definição de frequência da sua aplicabilidade e benchmarks, estes fatores chave são considerados a solução para a criação dos pilares fundamentais de uma metodologia sustentável.

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Organizational performance Performance measurement Indicators Banking sector Key determinants Frequency Benchmarks Desempenho das empresas Medição do desempenho Indicadores Setor bancário Fatores chave Frequência

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