Repository logo
 
Publication

Premium sports channels : the effect of local teams’ success and competition quality on subscriptions

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorReis, Filipa Rodrigues Peres Ramos
dc.contributor.authorRomero, Frederico Mengo de Abreu Hopffer
dc.date.accessioned2020-01-10T11:53:03Z
dc.date.issued2019-07-03
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractIn this study, several variables were tested related to sportive success, team and competition quality and its’ local impact on sports pay TV subscriptions. Together with other variables considered relevant in previous studies of media consumption and sports, it was used a fixed effects model to calculate the magnitude of each treatment. It was concluded that the variables representing success didn’t generate new subscriptions in the city the football club plays. In relation to the team and competition quality variables, it was concluded that the presence of a team of a small city in the first division was the variable with the biggest impact. Still, losing sports broadcasting rights was the variable with the biggest impact in the analysis which could represent a decrease of about 21.5% in the number of subscriptions.pt_PT
dc.description.abstractNeste estudo, foram testadas variáveis relacionadas com o sucesso desportivo, qualidade de equipa e competição desportiva e o seu impacto a nível local de subscrições de canais pagos desportivos. Em conjunto com outras variáveis consideradas relevantes em estudos anteriores de consumo media e desporto, foi utilizado um modelo de efeitos fixos para calcular a grandeza de cada tratamento. Concluiu-se que as variáveis representativas de sucesso não geraram novas subscrições na cidade onde a equipa joga. Em relação às variáveis de qualidade de equipa e competição desportiva concluiu-se que a presença de uma equipa de uma cidade pequena na primeira divisão era a variável com o maior impacto. Ainda assim, a perda de direitos de transmissão desportivos foi a variável que mais impacto teve na análise podendo representar uma queda de cerca de 21.5% ao número médio de subscrições.pt_PT
dc.identifier.tid202271730pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29171
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSportspt_PT
dc.subjectFootballpt_PT
dc.subjectMedia consumptionpt_PT
dc.subjectSports channel subscriptionspt_PT
dc.subjectTeam successpt_PT
dc.subjectBroadcasting rightspt_PT
dc.subjectChampions leaguept_PT
dc.subjectEuropa leaguept_PT
dc.subjectDesportopt_PT
dc.subjectFutebolpt_PT
dc.subjectConsumo mediapt_PT
dc.subjectSubscrições a canais desportivospt_PT
dc.subjectSucesso de equipapt_PT
dc.subjectDireitos de transmissãopt_PT
dc.subjectLiga dos campeõespt_PT
dc.subjectLiga Europapt_PT
dc.titlePremium sports channels : the effect of local teams’ success and competition quality on subscriptionspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152117272 Frederico Romero W.pdf
Size:
1.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: