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Changing from plastic to ecologically-designed bottles : the impact on brand valuations

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorColaço, Vera Maria Portela Herédia Lancastre Freitas
dc.contributor.authorAtaíde, Maria Tomaz da Costa de Novaes e
dc.date.accessioned2018-07-30T09:49:55Z
dc.date.available2018-07-30T09:49:55Z
dc.date.issued2018-03-07
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractThe present dissertation studies consumers’ valuations concerning the change of plastic bottles to ecologically-designed bottles by brands. An experimental study was conducted to investigate if the different levels of brand familiarity (low vs. high) and engagement with social issues impact consumers’ willingness to pay (WTP), likelihood of purchase and consumer perceived ethicality (CPE), for the two types of bottles. Results show that consumers’ brand valuations are higher when the eco-bottle is presented, showing that there is more willingness to pay and likelihood of purchase this type of bottle. Indeed, consumers’ level of ethicality perception with a brand is also increased when a brand changes from plastic to ecologically-designed bottles. Interestingly, this effect is mostly observed for low familiar brands even when consumers have low levels of engagement with social issues.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação estuda o efeito da mudança de garrafas de plástico para garrafas ecológicas. Especificamente, examina o impacto que a familiaridade com a marca (alta vs. baixa) e o nível de compromisso com causas ambientais e sociais têm na disposição em pagar, na intenção de compra e nas percepções éticas do consumidor face a marcas que mudam de garrafas de plástico para as garrafas ecológicas. Neste âmbito, realizou-se um estudo experimental que investiga se os diferentes níveis de familiaridade com a marca e de compromisso com causas sociais têm impacto nas avaliações do consumidor. Os resultados mostram que não só as intenções de compra são mais elevadas, como a predisposição para pagar pela garrafa ecológica é superior. As percepções éticas do consumidor tornam-se também mais elevadas quando a garrafa ecológica é apresentada. No entanto, este efeito é maioritariamente observado quando a marca e os níveis de envolvimento com causas sociais são baixos.pt_PT
dc.identifier.tid201888246pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/25280
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectConsumer Perceived Ethicalitypt_PT
dc.subjectBrand familiaritypt_PT
dc.subjectBottled waterpt_PT
dc.subjectPlastic bottlespt_PT
dc.titleChanging from plastic to ecologically-designed bottles : the impact on brand valuationspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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