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Vodafone Portugal : subscription TV facing emerging technologies

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Abstract(s)

The case study in question aims to understand the potential danger that telecommunication operators are facing with the emergence of new technologies that replace their existing services and even provide added benefits. In order for the reader to understand the current status quo, the case study provides insight on Vodafone’s position in the Portuguese market but also enlighten the reader on emerging technologies. Given all this information, the teaching note looks into whether Vodafone should in fact step ahead of the competitors and be the first one to innovate in the Portuguese market, looking into the pros and cons of such enterprise, or if the company should hold for the time being. It will be concluded that Vodafone has noticeable advantage in this market by assuming a leadership position when it comes to innovation. Another question that will be answered throughout this thesis is what future functionalities will be more valued by consumers especially millennials. These often value mobility, creativity, adaptability and the option to be connected through technology; these dynamics are already successfully met by newer technologies that cater to their needs. Incorporating functionalities in the current TV subscription model is no easy task but it is necessary that Vodafone leverages on providing mobility and quality content to their viewers. The case focuses on the importance of innovation for Vodafone but also other telecom firms.
O caso aqui apresentado procura perceber o perigo potencial que as empreses de telecomunicações enfrentam devido à emergência de novas tecnologias que procuram substituir os serviços existentes e ainda fornecem benefícios extra aos consumidores. De modo a que o leitor possa compreender o status quo atual, o caso fornece informação relativa à posição atual da Vodafone no mercado Português de telecomunicações e ainda procura dar a conhecer novos serviços existentes, também conhecidos como over the top. Dada toda esta informação, as notas de aprendizagem vão se debruçar em compreender se a Vodafone deveria de facto adiantar se à competição e ser a primeira empresa a inovar no mercado Português, ou se deveria esperar e seguir atrás de outras empresas. Concluí se que a Vodafone tem vantagem considerável neste tipo de mercado se agir primeiro. Outra questão que é respondida ao longo da tese é a seguinte, quais as funcionalidades futuras que são mais valorizadas pelos consumidores, especialmente os Millenials. Estes valorizam funcionalidades como a mobilidade, criatividade, adaptabilidade e a opção de se conectarem através do uso da tecnologia. Estas dinâmicas já são abordados com sucesso por novas tecnologias que diretamente procuram satisfazer as necessidades dos Millenials. Incorporar estas funcionalidades não é uma tarefa simples mas é necessário que a Vodafone consiga tornar os seus serviços mais móveis e melhorar a qualidade. Por último, o caso centra se na noção que inovação é mandatória numa indústria tão ligada à tecnologia.

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Telecommunications Bundling Emergent technologies Innovation management Internet TV Telecomunicações Pacotes de serviços Tecnologias emergentes Gestão da inovação

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