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How can corporate social responsibility campaigns enhance marketing strategies : LIDL’s approach

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMarcos, Paulo Alexandre Gonçalves
dc.contributor.authorMorais, Madalena Palminha Andreta
dc.date.accessioned2016-09-13T13:03:52Z
dc.date.available2016-09-13T13:03:52Z
dc.date.issued2016-07-19
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractThe present study pretends to expose and clarify one of the main controversial issues and challenges of marketing these days: the implementation of Corporate Social Responsibility campaigns to achieve better commercial figures. How it is ethical perceived by consumers and how can it be built in order to be perceived as a win-win situation for both parties: corporation and consumers. This topic came as a result of a reflection about these matters that followed an internship in the referred corporation: Lidl & CIA. Lidl’s “Goodness Gang 2014” campaign was analyzed carefully, being the core example of this project for its success in terms of sales and social goals. Due to the lack of statistics given by the company, a quantitative metric and a survey were created to better analyze consumers’ response to it.pt_PT
dc.description.abstractO presente estudo tem como principal objetivo expor e clarificar um dos assuntos e desafios mais controversos do Marketing nos dias que correm: A implementação de campanhas de Responsabilidade Social para atingir melhores metas de vendas. Como é que esta questão é eticamente interpretada pelos consumidores e como pode ser trabalhada de forma a ser percebida como uma situação positiva para ambos os lados envolvidos: a empresa e os seus consumidores. Este tópico resulta duma reflexão acerca da referida matéria, após um estágio curricular na empresa em questão: Lidl & CIA. A campanha do Lidl “Gang dos Frescos 2014” foi analisada pormenorizadamente, sendo o principal exemplo deste projeto pelo seu sucesso em termos de objectivos comerciais e sociais. Devido à falta de estatísticas disponibilizadas pela empresa em causa, um método quantitativo bem como um questionário foram criados para melhor analisar a reação dos consumidores à referida campanha.pt_PT
dc.identifier.tid201242290
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20616
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleHow can corporate social responsibility campaigns enhance marketing strategies : LIDL’s approachpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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