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The power of sight : the impact of AR Smart Glasses on the smartphone industry

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRajsingh, Peter
dc.contributor.authorSantos, Beatriz Marina Costa dos
dc.date.accessioned2022-07-06T11:16:19Z
dc.date.available2023-01-04T01:30:30Z
dc.date.issued2022-02-01
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractThe smartphone industry has experienced a phenomenal growth in the last 15 years of its existence, but it has begun to plateau. This dissertation evaluates the likelihood of an emerging Smart Wearable (SW), the AR Smart Glasses, significantly impacting the smartphone industry. This research used qualitative and quantitative methods, including 14 expert interviews, to better understand the workings of AR and future potential of AR Smart Glasses, as well as a survey with 196 respondents to determine what consumers think about AR Smart Glasses. Experts believe that AR Smart Glasses will have a significant impact on the smartphone industry, and even take its place in the future, but there is a lack of confidence regarding the time period in which may occur. Experts believe the biggest threats to its success are its affordability, AR's complex technology, and the lack of consumer education on the issue. The success of AR Smart Glasses was viewed with skepticism by respondents. They are more interested in its capacity to improve engagement with reality than in having another platform to consume content, and were primarily worried about how it would affect their comfort and interfere with reality. They prefer to check time, notifications, weather, use GPS, voice assistant and take pictures on AR Smart Glasses, but given that the majority of respondents consider themselves unfamiliar with AR and AR Smart Glasses, their preferences may shift to AR Smart Glasses once they gain a better understanding of the device's potential.pt_PT
dc.description.abstractA indústria de smartphones testemunhou um crescimento significativo nos últimos 15 anos, mas começou a estagnar. Esta dissertação avalia a probabilidade de um Smart Wearable (SW) emergente impactar significativamente a indústria de smartphones: os AR Smart Glasses. Esta investigação usou métodos qualitativos e quantitativos, incluindo 15 entrevistas com especialistas, para entender melhor o funcionamento de AR e o futuro potencial dos AR Smart Glasses, bem como um questionário com 196 respondentes para determinar o que os consumidores pensam sobre os AR Smart Glasses. Os especialistas acreditam que os AR Smart Glasses terão um impacto significativo na indústria dos smartphones, e poderão até substituí-los no futuro, mas há alguma incerteza quanto ao período de tempo em que tal pode ocorrer. Os especialistas acreditam que as maiores ameaças ao seu sucesso são o preço, a tecnologia complexa de AR e a falta de educação dos consumidores sobre o assunto. O sucesso dos AR Smart Glasses é mais incerto para os respondentes do questionário. Estes estão mais interessados na sua capacidade de melhorar a interacção com a realidade do que em ter outra plataforma para consumir conteúdos, e estão principalmente preocupados com conforto e interferência com a realidade. Preferem consultar horas, notificações, previsão do tempo, usar GPS, assistente de voz e tirar fotografias nos AR Smart Glasses, mas, como a maioria dos respondentes não se considera familiarizado com AR Smart Glasses e AR, as preferências podem mudar para AR Smart Glasses assim que obtiverem uma melhor compreensão do potencial do dispositivo.pt_PT
dc.identifier.tid202964809pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/38105
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSmartphonespt_PT
dc.subjectAugmented realitypt_PT
dc.subjectSmart Glassespt_PT
dc.subjectTechnologypt_PT
dc.subjectWearablespt_PT
dc.subjectRealidade aumentadapt_PT
dc.subjectTecnologiapt_PT
dc.titleThe power of sight : the impact of AR Smart Glasses on the smartphone industrypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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