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Business plan for a shared kitchen start-up : Cozinha Partilhada

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The primary purpose of this dissertation is to verify the business adequacy of Cozinha Partilhada in the food-industry of Lisbon. Shared kitchens are a relatively unspoiled concept in Portugal, offering opportunities for enhancing young food-initiatives in the realm of the shared economy. The scrutiny of the market showed that best practices come from American and North European organizations. As regards Portugal, four direct competitors and four indirect competitors have been found. Leveraging its novelty, Cozinha Partilhada seems to have the potential of gaining a competitive advantage over its rivals. Innovativeness and professionalism of the kitchen could be maximized to position the brand as more attractive than competitors. A survey and six in-depth interviews evidenced that Cozinha Partilhada needs to face two target segments: professional workers in the food industry, and individuals interested in transforming their cooking activity into a profession. Two regression analyses suggest the correlation between dissatisfaction of working in a non-professional kitchen, willingness to move to a more professional working environment, with the desire of joining Cozinha Partilhada. Accessibility, convenience, space size, professional equipment, and the provision of additional services, have been found as valued by potential customers. In conclusion, the costs and revenues have been estimated, showing a breaking-even point from the first year. The derived outcome of the thesis will not just be helpful for a safe starting of Cozinha Partilhada in Lisbon, but also give a convenient overview of the shared kitchens industry in Europe and Portugal.
O principal objetivo desta tese é analisar a viabilidade da start-up Cozinha Partilhada na indústria alimentar em Lisboa. As cozinhas partilhadas representam, em Portugal, um conceito ainda pouco desenvolvido oferecendo, uma oportunidade para novas iniciativas triunfarem no mercado. A análise do Mercado revelou que as melhores práticas provêm de organizações Americanas e Norte Europeias. Em termos de competição em Portugal, encontramos quatro rivais diretos e quatro indiretos, aos quais a Cozinha Partilhada consegue obter uma vantagem competitiva, realçando a sua originalidade. Não obstante, a inovação e o profissionalismo devem ser maximizados na start-up, aumentando a atratividade da sua marca perante os restantes rivais da indústria. O questionário e as seis detalhadas entrevistas demonstraram que a Cozinha Partilhada deve focar-se em dois segmentos-alvo: trabalhadores profissionais na indústria alimentar, e indivíduos com interesse em transformar a culinária na sua profissão. Duas regressões lineares sugerem uma correlação existente entre insatisfação de trabalhar numa cozinha não profissional, e vontade de mudar para um ambiente mais profissional, com o desejo de aderir à Cozinha Partilhada. Acessibilidade, conveniência, tamanho do espaço, equipamento profissional, e a possibilidade de usufruir de serviços adicionais, foram fatores que revelaram ser valorizados por potenciais clientes. Por fim, dado a análise dos custos e receitas estimadas, entende-se que o ponto de equilíbrio deverá ser alcançado ainda no primeiro ano. Os resultados desta tese deverão contribuir, não só para um começo mais seguro da Cozinha Partilhada, mas também para demonstrar uma perspetiva atual do mercado de cozinhas partilhadas a nível Europeu e Português.

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Porter five forces Canvas business model Shared kitchens Cozinha Partilhada Lisbon Business-plan Additional services

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