Repository logo
 
Publication

Private label brands in Romania : a study focused on soft drinks and savoury snacks

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPinho, André de Almeida
dc.contributor.authorNunes, José Maria Fernandes de Almeida
dc.date.accessioned2020-02-26T15:01:48Z
dc.date.available2020-02-26T15:01:48Z
dc.date.issued2020-01-27
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractPrivate Label Brands in developed countries have become a strong competitor to the manufacture brands, however in developing countries private labels are still not performing as well. The present study explores the different drivers that impact the performance of the Soft Drinks and Savoury Snacks from Private Labels Brands in the Romanian market. The study focuses in the Retail and Consumer dimensions that impact the Private Label performance. Romania Soft Drinks and Savoury Snack market is expected to grow as well as the modern retailers present in Romania, and thus PLB’s will grow as well. However, consumers have trust issues towards private labels, because of the low-quality products that the retailers distribute from Soft Drinks and Savoury Snacks. Romanian culture manifest high levels of power distance, uncertainty avoidance and individualist traits which hinders the performance of Private Label Brands. PLB’s in Romania are still not mature as well as the modern retail, additionally the initial strategy of low-quality products still affects the performance of PLB’s.pt_PT
dc.description.abstractMarcas próprias nos países desenvolvidos tornaram-se um forte concorrente das marcas industriais, no entanto, nos países em desenvolvimento, as marcas próprias ainda não estão tão desenvolvidas como nos países mais desenvolvidos. O presente estudo explora os diferentes fatores que afetam o desempenho das Soft Drinks e dos Snack Salgados de marcas próprias no mercado Romeno. O estudo foca-se nas dimensões do Retalhista e do Consumidor que afetam o desempenho de Marcas Próprias. O mercado de Soft Drinks e Snacks Salgados da Romênia deverá crescer, tal como os retalhistas modernos presentes na Romênia, o que por sua vez leva as Marcas Próprias a crescer também. No entanto, os consumidores têm questões de confiança em relação às marcas próprias, devido aos produtos de baixa qualidade que os retalhistas distribuem nas categorias de Soft Drinks e de Snacks Salgados. A cultura Romena manifesta níveis altos de Power Distance, Uncertainty Avoidance e Individualism que dificultam o desempenho das Marcas Próprias. As Marcas Próprias na Romênia ainda estão no início do ciclo de vida, assim como o retalho moderno, também a estratégia inicial de produtos de baixa qualidade ainda afeta o desempenho das Marcas Próprias.pt_PT
dc.identifier.tid202440184pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29701
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectPrivate labelpt_PT
dc.subjectRetailpt_PT
dc.subjectCulturept_PT
dc.subjectModern retailerspt_PT
dc.subjectRomaniapt_PT
dc.subjectEmerging marketpt_PT
dc.subjectSoft drinkspt_PT
dc.subjectSavoury snackspt_PT
dc.subjectMarca própriapt_PT
dc.subjectRetalhopt_PT
dc.subjectCulturapt_PT
dc.subjectRetalho modernopt_PT
dc.subjectRoméniapt_PT
dc.subjectMercado emergentept_PT
dc.subjectSnacks salgadospt_PT
dc.titlePrivate label brands in Romania : a study focused on soft drinks and savoury snackspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152118152_JoséNunes_DPDFA.pdf
Size:
1.64 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: