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Doing business in emerging markets : finding potential markets for green products within the retail industry

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPinho, André de Almeida
dc.contributor.authorJällfält, Daniel Arvid
dc.date.accessioned2020-02-24T12:21:12Z
dc.date.issued2020-01-27
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractWith an expanding population and with a growing urbanization the municipal solid waste (msw) systems in developing countries and emerging markets are in a need of a relief. Therefore, the purpose of this research was to assess the possibility to introduce a closed loop product in emerging markets to reduce the source of waste caused by disposable diapers. Interviews with industry experts was used together with secondary quantitative and qualitative data to assess the potential market value, best product-market fit and the entry strategy for the target markets. The conclusion was that green diapers is a growing trend, even in emerging markets. China and Indonesia was found to be the two most attractive markets and the proposed entry mode would be via a joint venture with a local partner.pt_PT
dc.description.abstractCom uma população em expansão e uma crescente urbanização, os sistemas municipais de resíduos sólidos (SMM) nos países em desenvolvimento e nos mercados emergentes precisam de ser apaziguados. Consequentemente o objetivo desta pesquisa foi avaliar a possibilidade de introdução de produtos recicláveis em mercados emergentes, mais especificamente produtos que depois de reciclados sejam facilmente convertidos noutros bens, como por exemplo a redução de lixo derivada do uso de fraldas descartáveis. Para determinar e validar o potencial valor de mercado da proposta foram utilizadas entrevistas a profissionais na área bem como o recurso a dados quantitativos e qualitativos para determinar o melhor ângulo de entrada do produto nos seus mercados alvo. Concluímos então que fraldas reutilizáveis ou pelo menos mais ecológicas são uma tendência crescente mesmo em mercados emergentes. Os mercados Chinês e Indonésio são dados como referencia e considerados entre os mais atrativos, e à semelhança de muitos outros negócios em mercados emergentes, o modo de entrada utilizado seria uma parceria com uma grande empresa local.pt_PT
dc.identifier.tid202440940pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29679
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectGreen diaperspt_PT
dc.subjectDiaperspt_PT
dc.subjectFast moving consumer goodspt_PT
dc.subjectSolid waste managementpt_PT
dc.subjectEmerging marketspt_PT
dc.subjectSustainable entrepreneurshippt_PT
dc.subjectFraldaspt_PT
dc.subjectFraldas reutilizáveispt_PT
dc.subjectFraldas ecológicaspt_PT
dc.subjectBens de consumo recorrentept_PT
dc.subjectGestão de resíduos sólidospt_PT
dc.subjectMercados emergentespt_PT
dc.subjectEmpreendedorismo sustentávelpt_PT
dc.titleDoing business in emerging markets : finding potential markets for green products within the retail industrypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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