Repository logo
 
Publication

The impact of sustainability information on consumers´ purchase behaviour and brand perception

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorColaço, Vera Maria Portela Herédia Lancastre Freitas
dc.contributor.authorGuerra, Mariana Duarte
dc.date.accessioned2021-09-13T06:32:21Z
dc.date.available2021-09-13T06:32:21Z
dc.date.issued2021-01-29
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractThe average atmospheric temperature of the earth, prior to the industrial revolution, was approximately 14ºC. Currently it has increased 1.5ºC, and is expected to continue to escalate. It is urgent to solve this climate crisis, and the future generation of leaders, it is our obligation to stop this vicious cycle, and ensure a future for the next generations. Although society is aware of this crisis, fashion consumption continues to increase, which contributes to the destruction of our planet. Brands contribute to this factor by continuing to manufacture and sell their products massively and with impunity. A possible solution to mitigate such effects is to increase consumers’ awareness about the negative impact that their choices have on the environment by stating this information clearly on products. Specifically, this research examines the extent to which providing consumers with information about the sustainability level of products impacts their choices. Consequently, whether it allows them to make more conscious consumption decisions. Findings from an experimental study show that providing consumers with high (vs. low) sustainability information levels positively influence brand perceptions of sustainable brands. This effect holds even when sustainable products are more expensive. Consumers are positively influenced by the amount of sustainability information that is available at their disposal to compare between product alternatives. Theoretical and managerial implications are provided, namely for the development of a software that provides sustainability-related information about products so that consumers can make choice comparisons among various product alternatives.pt_PT
dc.description.abstractA temperatura media da superfície da Terra, antes da revolução industrial era aproximadamente 14ºC. Atualmente aumentou cerca de 1.5ºC, e a tendência é de continuar a aumentar. É urgente solucionar esta crise climática, e como futuros líderes, é a nossa obrigação parar este ciclo vicioso, e garantir um future para as próximas gerações. Apesar de a sociedade estar consciente desta crise, o consumo de produtos da indústria da moda continua a aumentar, contribuindo para a destruição do Planeta. As marcas contribuem para este factor continuando a produzir e vender de forma massiva os seus produtos e com impunidade. Uma possível solução para mitigar estes efeitos é de informar os consumidores sobre o impacto negativo que as suas escolhas têm no ambiente, ao providenciar esta informação de forma clara. Especificamente, esta dissertação estuda quanto é que, ao providenciar esta informação aos consumidores, esta irá influenciar as suas escolhas. Consequentemente, se irá permitir que estas escolhas sejam realizadas de forma consciente. Os resultados sugerem que ao ter mais (vs. menos) informação sobre o nível de sustentabilidade dos produtos influencia positivamente a perceção da qualidade dos mesmos. Este efeito mantém-se quando os produtos sustentáveis são mais caros. Os consumidores são influenciados de forma positiva quando têm esta informação disponível, para comparar com as restantes alternativas. Implicações teóricas e de gestão são apresentadas, nomeadamente para o desenvolvimento de um software que providencia informação sobre a sustentabilidade de produtos, para assim os consumidores ao realizarem uma escolha, conseguirem comparar entre diferentes alternativas.pt_PT
dc.identifier.tid202657027pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34751
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectConsumers decision making processpt_PT
dc.subjectPurchase behaviorspt_PT
dc.subjectBrand perceptionspt_PT
dc.subjectSustainability information impactpt_PT
dc.subjectConsumer perceived ethicalitypt_PT
dc.subjectPurchase intentionspt_PT
dc.subjectWillingness to paypt_PT
dc.subjectQuality perceptionpt_PT
dc.titleThe impact of sustainability information on consumers´ purchase behaviour and brand perceptionpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Finançaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202657027.pdf
Size:
1.68 MB
Format:
Adobe Portable Document Format