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The effect of different types of online reviews on Instagram regarding users’ choice of a restaurant

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Abstract(s)

The digital transformation in the hospitality and tourism industry has led to a multitude of upheavals and the development of new communication channels. Social media platforms have been widely used for the purpose of sharing information between consumers about products and services. More users share their experiences with restaurants with an online audience that goes far beyond their personal contacts. Online reviews provide valuable information for potential customers to facilitate their purchase decision. Additionally, restaurant managers benefit from feedback systems, as they are able to assess strengths and weaknesses of their services. Previous studies have shown that electronic Word-of-Mouth has had a significant effect on consumers’ decision-making process in the hospitality industry. The restaurant sector in particular is one of the most strongly influenced by social media platforms such as Instagram. This research study focuses on the effect of different types of online reviews on Instagram regarding users’ choice of a restaurant. An empirical approach was chosen to evaluate the effects of reviews on Instagram on consumer behavior in the restaurant sector. A survey designed to gain insights into user`s responses to relevant Instagram content collected 316 valid responses. The results show that content showcasing food quality, service quality and restaurant atmosphere has a significant and positive impact on trust, customer perceived value and thereby, purchase intention. This study provides valuable information to restaurants, identifies areas of research that can help them understand the power of Instagram and take advantage of online reviews on Instagram as a new marketing tool.
A transformação digital na indústria hoteleira e turística tem levado a uma multiplicidade de convulsões e ao desenvolvimento de novos canais de comunicação. Mais usuários compartilham suas experiências com restaurantes com um público online que vai muito além de seus contatos pessoais. As análises online fornecem informações valiosas para os potenciais clientes para facilitar a sua decisão de compra. Além disso, os gerentes de restaurantes se beneficiam de sistemas de feedback, pois são capazes de avaliar os pontos fortes e fracos de seus serviços. Estudos anteriores mostraram que a palavra electrónica boca a boca teve um efeito significativo no processo de tomada de decisão dos consumidores na indústria hoteleira. Este estudo de pesquisa foca o efeito de diferentes tipos de revisões on-line na Instagram sobre a escolha dos usuários de restaurantes. Uma abordagem empírica foi escolhida para avaliar os efeitos das críticas sobre o Instagram na escolha de um restaurante. Uma pesquisa concebida para obter insights sobre as respostas dos usuários aos conteúdos relevantes do Instagram coletou 316 respostas válidas. Os resultados mostram que o conteúdo que mostra a qualidade dos alimentos, a qualidade do serviço e a atmosfera do restaurante tem um impacto significativo e positivo na confiança, no valor percebido pelo cliente e, portanto, na intenção de compra. Este estudo fornece informações valiosas aos restaurantes, identifica áreas de pesquisa que podem ajudá-los a entender o poder da Instagram e aproveitar as análises on-line da Instagram como uma nova ferramenta de marketing.

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eWOM Online reviews Social media Instagram Restaurant attributes Trust in content Customer perceived value Purchase intention Hospitality Tourism

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