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Communication strategies of new entrepreneurial ventures towards different funding sources and their ethical and strategical implications : a qualitative analysis

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Abstract(s)

Over the past decades, scholars on entrepreneurship and social entrepreneurship experienced growing importance. A relevant field of research in this context is resource acquisition. New entrepreneurial ventures must acquire resources to assure survival and growth. Of special importance in this connection is venture financing, since entrepreneurs need to communicate with investors to obtain funds. This Master’s thesis examines the adaptation of communication strategies from different entrepreneurs towards different investors, with special attention to transparency in information disclosure. I obtain data in a qualitative manner through in-depth interviews with six entrepreneurs from Germany and Portugal, who operate ventures in the early stage. The analysis is based on theory building from cases as part of analytic induction. I argue that, depending on the venture’s business model (commercial, social and hybrid social), communication strategies and actions differ in various aspects. My study illustrates how the business model and business goals influence transparency in the communication process with investors and identifies its underlying ethical and strategical implications. Based on these findings, I develop a theoretical model and discuss contributions and limitations of the research. In doing so, my thesis contributes to research in the emerging fields of entrepreneurship, social entrepreneurship and ethics and entrepreneurship.
Ao longo das últimas décadas, os estudos do empreendedorismo e do empreendedorismo social ganharam importância crescente. Um campo de pesquisa relevante neste contexto é a aquisição de recursos. Novos empreendimentos empresariais devem adquirir recursos para assegurar a sobrevivência e o crescimento. De importância especial neste contexto é o financiamento de risco, porque os empreendedores precisam comunicar-se com os investidores para obter meios financeiros. Esta tese examina a adaptação das estratégias de comunicação de diferentes empreendedores para os investidores, com atenção especial para a transparência na divulgação de informações. Apresento dados, de forma qualitativa, através de entrevistas em profundidade com seis empresários da Alemanha e de Portugal, que operam empreendimentos no estágio inicial. A análise baseia-se na construção teórica dos casos como parte da indução analítica. Eu argumento que, de acordo com o modelo de negócios do empreendimento (comercial, social e híbrido), as estratégias e ações de comunicação diferem em vários aspectos. Meu estudo ilustra como esses modelos comerciais e objetivos comerciais influenciam a transparência no processo de comunicação com os investidores e identifica suas implicações éticas e estratégicas subjacentes. Com base nestas descobertas, desenvolvo um modelo teórico e discutirei contribuições e limitações da pesquisa. Ao fazê-lo, a minha tese contribui para a investigação nos domínios emergentes do empreendedorismo, empreendedorismo social e ética e empreendedorismo.

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