Repository logo
 
Publication

HaaS : drivers that customers value in a smartphone subscription model base

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRita, Miguel
dc.contributor.authorBacalhau, João David Foto Barbosa
dc.date.accessioned2023-09-11T15:03:58Z
dc.date.available2023-09-11T15:03:58Z
dc.date.issued2023-07-03
dc.date.submitted2023-06
dc.description.abstractSubscription models are more and more well-liked by consumers as smartphone usage rises. For a smartphone subscription model program to maintain long-term client loyalty and profitability, it is crucial to comprehend the motivations that customers appreciate. The present paper aims to understand customers’ motivations in a smartphone subscription model. This paper investigates the factors that motivate consumers to subscribe to smartphone subscription models. Data was collected through surveys and in-depth interviews. The main goal of this research was to develop a thorough understanding of consumer values and preferences with regard to smartphones and potential future smartphone subscription models. The survey and interviews revealed information about the features and factors that customers value in smartphones and revealed their preferences for subscription-based business models. Through interviews and surveys, it uncovers key factors influencing consumer choices in the smartphone market and provides valuable insights into potential features of smartphone subscription models. According to the research, factors such as smartphone build quality, camera quality, and ecosystem compatibility have a big impact on buying decisions. In addition to appreciating the convenience and financial advantages of recurring upgrades without significant upfront costs, consumers value upgrade options and early access to new products. Competitive pricing and brand loyalty play crucial roles in selecting a smartphone subscription service.pt_PT
dc.description.abstractModelos de subscrição estão cada vez mais populares entre os consumidores à medida que o uso de smartphones aumenta. De forma que um modelo de subscrição de smartphones mantenha os consumidores fiéis a longo prazo, é crucial compreender as suas motivações. O presente relatório tem como objetivo estudar as motivações dos consumidores num modelo de subscrição de smartphones. Este paper visa estudar os fatores que motivam os consumidores a aderir a um modelo de subscrição de smartphones. Os dados foram recolhidos através de questionário e entrevistas. O objetivo principal desta pesquisa foi desenvolver uma compreensão aprofundada dos valores e preferências dos consumidores em relação aos smartphones e potenciais futuros modelos de subscrição. O questionário e as entrevistas revelaram informações sobre as características e os fatores que os clientes valorizam nos smartphones e revelaram as suas preferências por modelos de negócio baseados em subscrições. Através das entrevistas e do questionário, são identificados fatores-chave que influenciam as escolhas dos consumidores no mercado de smartphones e fornecem informações valiosas sobre as características potenciais dos modelos de subscrição de smartphones. De acordo com o estudo, fatores como a qualidade do smartphone e compatibilidade com o ecossistema têm um grande impacto nas decisões de compra. Além de apreciarem a conveniência e as vantagens financeiras de atualizações periódicas sem custos iniciais significativos, os consumidores valorizam a possibilidade de atualizar o hardware e o acesso antecipado a novos produtos. Preços competitivos e fidelidade à marca desempenham papéis cruciais na seleção de um serviço de subscrição de smartphone.pt_PT
dc.identifier.tid203327659pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/42252
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSmartphonept_PT
dc.subjectSubscription modelspt_PT
dc.subjectHardware as a servicept_PT
dc.subjectLoyaltypt_PT
dc.subjectConsumer behaviourpt_PT
dc.subjectCustomer relationshippt_PT
dc.subjectModelos de subscriçãopt_PT
dc.subjectHardware como um serviçopt_PT
dc.subjectFidelidadept_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.subjectRelacionamento com o consumidorpt_PT
dc.titleHaaS : drivers that customers value in a smartphone subscription model basept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203327659.pdf
Size:
2.82 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: