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TAP Portugal : a hard landing in the Russian market?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorGuedes, Nuno Magalhães
dc.contributor.authorZenina, Natalia
dc.date.accessioned2015-02-18T11:21:33Z
dc.date.issued2013-04-9
dc.date.submitted2013
dc.description.abstractThis dissertation analyses the case-study based on the launching of a new route on the Russian market by TAP Portugal. The case study is mainly focused on the implementation of the existing strategy in the new market and the negative outcome of the business relations between the two countries. The main questions of the analysis are: how did TAP, that previously succeeded in operating in another countries and had an implementation plan, failed to enter the market where all the conditions seemed to be favorable? What factors should be considered when establishing relations with a different business culture? The case-study clarifies the main features of the negotiation process in the airline industry. For the support of theoretical background for the teaching notes, the reader is provided with the literature review of the relevant studies of negotiation processes and cultural dimensions and features of Russian culture, applied to the airline industry. Finally the analysis framed in the teaching notes addresses the main points for in-class discussion and aims to support the instructor teaching the case in class. In order to be valuable for the learning process, the analysis of the case is conducted through the prism of strategic concepts aligned with the practical situation.por
dc.description.abstractEsta dissertação analisa o caso de estudo baseado no lançamento de uma nova rota para o mercado russo pela TAP. O caso de estudo é maioritariamente focado na implementação da estratégia existente no novo mercado e no resultado negativo das relações comerciais entre os dois países. As questões principais da análise são: como é que a TAP, que previamente foi bem sucedida em operar noutros países e tinha um plano de implementação, fracassou a entrada no mercado onde todas as condições pareciam favoráveis? Quais os fatores que devem ser considerados quando se estabelecem relações com uma cultura de negócio diferente? O caso de estudo clarifica as principais características do processo de negociação na indústria de aviação. Para sustentar a base teórica das “teaching notes”, é facultado ao leitor uma revisão literária com casos de estudos relevantes de processos de negociação assim como dimensões culturais e características da cultura Russa, no que concerne à indústria de aviação. Por fim, a análise apresentada nas “teaching notes” aborda os pontos essenciais de discussão em sala de aula e pretende dar suporte ao professor que lecionar o caso. Por forma a ser valorizável no processo de aprendizagem, a análise do caso é conduzida através de um prisma de conceitos estratégicos alinhados com a situação prática.por
dc.identifier.tid201090953
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/16687
dc.language.isoengpor
dc.titleTAP Portugal : a hard landing in the Russian market?por
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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