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How can luxury automakers succeed in the Portuguese electric automotive market?

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Abstract(s)

Throughout the last few years, electric mobility has become one of the core investments of automakers worldwide, either as a consequence of innovation in the automotive industry, or due to the ever-growing environmental regulations imposed by national governments to reduce CO2 emissions. Electric mobility will shape the future of the automobile and companies must adapt to this evolution. Therefore, the aim of this thesis is to understand how luxury automakers can succeed in the Portuguese electric automotive market. To answer this research question, we conducted a comparative case-study on Mercedes-Benz, Tesla and Porsche. Findings suggested that the luxury automakers studied implement different strategies: the development of higher range capability, investment in a private charging infrastructure through the development of partnerships and the use of the highly educated electric vehicle client.
Ao longo dos últimos anos, a mobilidade elétrica tornou-se num dos principais investimentos por parte das marcas automóveis em todo o mundo, enquanto consequência da inovação na indústria automóvel ou devido às crescentes regulamentações ambientais impostas pelos governos nacionais para reduzir as emissões de CO2. A mobilidade elétrica moldará o futuro do automóvel e as empresas devem adaptar-se a essa evolução. Assim, o objetivo desta tese é compreender como os fabricantes de automóveis de luxo podem ser bem-sucedidos no mercado automóvel elétrico português. Para responder a esta questão, conduzimos um estudo de caso comparativo baseado na Mercedes-Benz, Tesla e Porsche. Os resultados sugerem que as marcas de luxo estudadas implementam estratégias diferentes: o desenvolvimento de capacidade de maior alcance, o investimento numa infraestrutura de carregamento privada através do desenvolvimento de parcerias e o aproveitamento da maior educação acerca das vantagens da mobilidade elétrica por parte dos seus clientes.

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Mobility Luxury automotive BEV Electric mobility Sustainability Portuguese market Mobilidade Automóvel de luxo Mobilidade elétrica Sustentabilidade Mercado português

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