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Ownership versus shared economy : implications on german car manufacturers

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorNunes, José Mauro Gonçalves
dc.contributor.authorSchneider, Maximilian Alexander
dc.date.accessioned2020-11-03T10:50:33Z
dc.date.available2020-11-03T10:50:33Z
dc.date.issued2020-07-01
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractIn times of financial uncertainty, sustainable demands, and resource scarcity, consumers tend to share rather than own items. Digitalization has played its part, start-ups have evolved, and consumers become suppliers. In 2008, the first app entered a mobile device, and a company called Uber was founded only one year later. It has ever since transformed business, markets, and processes in one of the largest industries in the world – the automotive sector. Despite the rapid development of digitalization and tech giants dominating markets, there isn't an ideal solution for traditional German carmakers to defend their turf. Those implications create uncertainties for incumbents of the automotive industry. Therefore, two research questions animate this thesis: What is the impact of the shared economy on the automotive industry? What is the impact of digitalization on the automotive industry? This requires a precise understanding of the reason behind changing consumer preferences and the actual development and impact of digitalization in the automotive industry. In today's business world, industries are emerging, and new competitors are joining the stage frequently. The theoretical research exhausts vast literature and recent news to understand changing consumer preferences and the impact of digitalization on the automotive industry. Through qualitative data collection, the academic findings are supported by practical insights, gained through eight interviews. That combined approach of literature and qualitative data concluded that the car has to become pre-dominantly a service rather than the actual hardware in the future. Carmakers have to move towards becoming software companies to stay competitive with tech giants entering the field.pt_PT
dc.description.abstractEm tempos de incerteza financeira, demandas sustentáveis e escassez de recursos, os consumidores tendem a compartilhar em vez de possuir itens. A digitalização tem desempenhado o seu papel, as start-ups têm evoluído, e os consumidores se tornam fornecedores. Apesar do rápido desenvolvimento da digitalização e dos gigantes tecnológicos dominando os mercados, não existe uma solução ideal para as montadoras alemãs tradicionais defenderem seu território. Essas implicações criam incertezas para os operadores históricos da indústria automotiva. Portanto, duas questões de pesquisa animam esta tese: Qual é o impacto da economia compartilhada na indústria automotiva? Qual o impacto da digitalização na indústria automobilística? Isso requer um entendimento preciso da razão por trás da mudança das preferências dos consumidores e do desenvolvimento e impacto real da digitalização na indústria automotiva. No mundo dos negócios de hoje, as indústrias estão emergindo e novos concorrentes estão se juntando ao palco com freqüência. As pesquisas teóricas esgotam literatura e notícias recentes para entender as mudanças nas preferências dos consumidores e o impacto da digitalização na indústria automotiva. Através da coleta de dados qualitativos, os resultados acadêmicos são apoiados por perspectivas práticos, obtidos através de oito entrevistas. Essa abordagem combinada de literatura e dados qualitativos concluiu que o carro tem que se tornar um serviço pré-dominante e não o hardware real no futuro. Os fabricantes de automóveis têm que se tornar empresas de software para se manterem competitivos com os gigantes da tecnologia que entram no campo.pt_PT
dc.identifier.tid202522245pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/31238
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectShared economypt_PT
dc.subjectDigitalizationpt_PT
dc.subjectTechnologypt_PT
dc.subjectAutomotivept_PT
dc.subjectGerman car manufacturerspt_PT
dc.subjectEconomia compartilhadapt_PT
dc.subjectDigitalizaçãopt_PT
dc.subjectTecnologiapt_PT
dc.subjectAutomotivopt_PT
dc.subjectFabricantes alemães de automóveispt_PT
dc.titleOwnership versus shared economy : implications on german car manufacturerspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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