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Growth strategies and trends in the Office Space Market

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRajsingh, Peter
dc.contributor.authorTeixeira, Vicente de Arez
dc.date.accessioned2022-06-29T08:11:17Z
dc.date.available2022-06-29T08:11:17Z
dc.date.issued2021-10-21
dc.date.submitted2021-09
dc.description.abstractGrowth strategies and understanding the market trends are necessary for any growing company. For the purposes of this work, the position of Teixeira Duarte Group’s department for office refurbishment and renovation in the office market was studied as well as the current office design trends and the drivers of customer value and contract renewal in order to develop suggestions that allow financial growth. To answer the research questions, three methodologies were applied: Academic literature review, data bases analysis combined with Real Estate Agencies’ reports and qualitative analysis of Interviews with Industry Experts. The findings pointed out the impact of the pandemic in office design, the expectations and economic reality of the office markets in Lisbon and Porto, as well as the key factors in contract renewal and the importance of Experience, Technical Expertise, Price, and Identity. Finally, recommendations were presented in the form of a suggested change to a “customer intimacy” centred approach, focus on digitalization of the workspace and identifying future business opportunities.pt_PT
dc.description.abstractEstratégias de crescimento e uma compreensão das tendências do mercado são essenciais para qualquer empresa em crescimento. Nesta obra, o posicionamento do departamento de remodelação e renovação de escritórios do Grupo Teixeira Duarte no mercado de escritórios foi o objeto de estudo, bem como as atuais tendências de design de escritórios, fatores de valorização com o cliente e de renovação de contratos , de forma a desenvolver sugestões que permitam o crescimento financeiro do departamento. Para responder às perguntas da pesquisa, foram aplicadas três metodologias: revisão da literatura académica, análise de bancos de dados combinada com relatórios de agências imobiliárias e uma análise qualitativa de entrevistas com especialistas do setor. Os resultados permitiram perceber o impacto da pandemia no design de escritórios, as expetativas e a realidade económica dos mercados de escritórios em Lisboa e no Porto, bem como os fatores chave na renovação de contratos e a importância da Experiência, Competência Técnica, Preço e Identidade. Por fim, as recomendações foram apresentadas na forma de uma sugestão de mudança para uma abordagem centrada em “customer intimacy”, com foco na digitalização do espaço de trabalho e na identificação de oportunidades de negócios futuras.pt_PT
dc.identifier.tid202963209pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/38019
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectOfficept_PT
dc.subjectRefurbishmentpt_PT
dc.subjectRenovationpt_PT
dc.subjectTrendspt_PT
dc.subjectContracts renewal factorspt_PT
dc.subjectEscritóriopt_PT
dc.subjectRenovaçãopt_PT
dc.subjectDesignpt_PT
dc.subjectModaspt_PT
dc.subjectRenovação de contratospt_PT
dc.subjectFatores de assinatura de contratospt_PT
dc.titleGrowth strategies and trends in the Office Space Marketpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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