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The art of AI : the impact of artificial intelligence on the merger and acquisition strategy

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSaraiva, Gonçalo
dc.contributor.authorRien, Alexander
dc.date.accessioned2019-02-19T10:32:49Z
dc.date.available2019-02-19T10:32:49Z
dc.date.issued2019-01-30
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractBased on a lack of studies in this specific field and the theory that manual as well as cognitive tasks can be replaced by machines, this study explores, using a qualitative research method, the impact of artificial intelligence on the Merger&Acquisition process. An analysis of multinational interviews with experts from different industries and a framework adapted to the Due Diligence process show that there is and will be an impact of Artificial Intelligence on the Due Diligence process as the most crucial process of the Merger& Acquisitions. Although the impact of Artificial Intelligence is nowadays the greatest on Legal Due Diligence and AI-based solutions are already offered, this study, however, states that within the next 5-10 years, even 96% of all tasks of the Due Diligence will be partially or fully substituted. Furthermore, the framework reinforces the underlying theory that both manual and cognitive tasks can already be replaced by machines. Among the reasons why AI has nowadays not yet been adopted in all Due Diligence are the fact that the target companies' data is too different to train a machine, that due diligence involves a lot of communication and that humans are not yet ready for this cultural change. Based on these findings, managers of companies conducting due diligences are advised to prepare their company and employees for the implementation of Artificial Intelligence by following the steps described in Kotter's 8-step change model.pt_PT
dc.description.abstractBaseado na falta de estudos neste campo específico e na teoria de que tanto as tarefas manuais como as cognitivas podem ser substituídas por máquinas, este estudo explora, utilizando um método de pesquisa qualitativa, o impacto da inteligência artificial no processo de fusão e aquisição de empresas. Uma análise de entrevistas multinacionais com especialistas de diferentes indústrias e um quadro adaptado ao processo de Due Diligence mostram que existe e existirá um impacto da Inteligência Artificial no processo de Due Diligence como processo mais crucial do Merger& Acquisitions. Embora o impacto da Inteligência Artificial seja atualmente o maior em Due Diligence Legal e as soluções baseadas em IA já estejam disponíveis, este estudo, no entanto, afirma que nos próximos 5-10 anos, até 96% de todas as tarefas do Due Diligence serão parcial ou totalmente substituídas. Além disso, o framework reforça a teoria subjacente de que as tarefas manuais e cognitivas já podem ser substituídas por máquinas. Entre as razões pelas quais a IA ainda não foi adotada em todas as Due Diligences está o fato de que os dados das empresas-alvo são muito diferentes para ensinar uma máquina, que a due diligence envolve muita comunicação e que os humanos ainda não estão prontos para essa mudança cultural. Com base nessas descobertas, os gerentes de empresas que realizam as devidas diligências são orientados a preparar suas empresas e funcionários para a implementação da Inteligência Artificial, seguindo os passos descritos no modelo de mudança de 8 passos de Kotter.pt_PT
dc.identifier.tid202170535pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26896
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectMerger & acquisitionpt_PT
dc.subjectM&Apt_PT
dc.subjectArtificial Intelligencept_PT
dc.subjectAIpt_PT
dc.subjectDue diligencept_PT
dc.subjectLegal due diligencept_PT
dc.subjectFinancial due diligencept_PT
dc.subjectCommercial due diligencept_PT
dc.subjectMachine learningpt_PT
dc.subjectDeep learningpt_PT
dc.subjectNatural language processingpt_PT
dc.subjectClusteringpt_PT
dc.subjectFusões e aquisiçõespt_PT
dc.subjectInteligência Artificialpt_PT
dc.titleThe art of AI : the impact of artificial intelligence on the merger and acquisition strategypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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