Repository logo
 
Publication

Electronic cigarettes : how to improve performance in the portuguese market according to portuguese consumers’ perception : consumers’ analysis of attitudes and acceptance as well as preferred features/characteristics

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRita, Miguel Fontes Casegas Correia
dc.contributor.authorRodrigues, Duarte Miguel Barata
dc.date.accessioned2018-08-01T14:17:52Z
dc.date.available2018-08-01T14:17:52Z
dc.date.issued2018-05-25
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractThe aim of this dissertation study is to analyze the opportunities of improving the Portuguese electronic cigarettes’ market based on an investigation of electronic cigarette smokers and the reasons which led them to start using these products. An additional investigation was carried out among non-smokers and the traditional cigarette smoker population to understand their perception of electronic cigarettes and to cover all opinions related with the use of this product and consequently of this market. The outcomes of this dissertation study reveal that ex-traditional tobacco smokers shift from traditional tobacco to electronic cigarettes in order to pursuit a healthier lifestyle. Also, this study exposes features that influence the overall satisfaction of electronic cigarette users and the profile of them, and even considers Dual-Users. Finally, other tests were made regarding smokers, non-smokers, ex-smokers and users of electronic cigarette that went back to traditional tobacco smoking. The purpose was to gather the most suitable sample and different perceptions.pt_PT
dc.description.abstractEste estudo foi feito com o objectivo de analisar as oportunidades de melhoria do mercado português de cigarros electrónicos através da investigação dos hábitos de consumo dos utilizadores de cigarros electrónicos e dos motivos para os usar. Além do mais, foi feita outra investigação considerando não fumadores e fumadores de tabaco tradicional com o objectivo de recolher todas as percepções destes produtos (cigarros eletcrónicos) como do seu mercado. Os resultados deste estudo revelam que os ex-fumadores de tabaco tradicional mudam para o consumo de cigarros electrónicos com o objectivo de seguir um estilo de vida saudável. Além do mais, este estudo expõe características que influenciam a satisfação global dos utilizadores bem como o sue perfil e considerando também os Dual-Users. Por último, outros testes foram feitos considerando fumadores, não-fumadores, ex-fumadores e fumadores de tabaco tradicional que já foram utilizadores de cigarros electrónicos. O objectivo desta análise a tantos e diferentes perfis é de obter uma amostra representativa e uma maior variedade de percepções sobre os cigarros electrónicos.pt_PT
dc.identifier.tid201931311pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/25414
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectAerosolpt_PT
dc.subjectElectronic cigarettept_PT
dc.subjectHeated not burnpt_PT
dc.subjectLiquidpt_PT
dc.subjectTobaccopt_PT
dc.subjectVapingpt_PT
dc.subjectAquecidos não queimadospt_PT
dc.subjectCigarros eléctronicospt_PT
dc.subjectLíquidospt_PT
dc.subjectTabacopt_PT
dc.titleElectronic cigarettes : how to improve performance in the portuguese market according to portuguese consumers’ perception : consumers’ analysis of attitudes and acceptance as well as preferred features/characteristicspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
MasterThesis_ElectronicCigarettes_DuarteRodrigues PDFA.pdf
Size:
717.03 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: