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The relationship between motivations to engage online with a brand and consumers online brand-related activities and the moderating role of privacy concerns

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSouto, Daniela Langaro da Silva do
dc.contributor.authorHarrendorf, Antonia
dc.date.accessioned2024-07-22T14:28:05Z
dc.date.available2024-07-22T14:28:05Z
dc.date.issued2020-01-27
dc.date.submitted2020-01-08
dc.description.abstractBrand pages on SNS are fundamental for companies, offering a range of extraordinary opportunities to interact and communicate with consumers. The need to understand consumer engagement behaviour in SNS, led to the examination of the motivations for using or not using SNS. Still, the relationship between specific intrinsic motivations to engage online with a brand through activities such as consuming, contributing or creating brand related content have not received the attention and examination they require. Through an online survey quantitative data was obtained measuring the intensity of Facebook users’ intrinsic motivations to engage in Facebook brand pages and the frequency of consumers’ online brand-related activities, namely consuming, contributing and creating. Then, through a regression analysis it was examined whether there are positive and significant relationships between selected motivations and behavioural activities. Finally, the moderating effect of privacy concerns on the frequency of consumers’ online brand-related activities was explored through a one-way anova test. The results of the study show that there is sufficient evidence to conclude there is a significant relationship between motivations and brand-related activities as all correlation coefficients are significantly different from zero. Still, some correlations are stronger, others are weaker. The expected moderator effect of privacy concerns affecting the relationship between all motivations and COBRA dimensions was not confirmed as all tests showed the moderation effect to be not statistically significant. Privacy concerns do not cause an amplifying or weakening effect between intrinsic motivations to engage and the frequency of consumption, contribution and creation of brand-related content.pt_PT
dc.description.abstractAs páginas de marcas nos SRS são fundamentais para as empresas, oferecendo oportunidades para comunicar com os consumidores. A necessidade de compreender o comportamento de envolvimento do consumidor nos SRS, levou à análise das motivações para o uso ou não uso de SRS. Ainda assim, a relação entre motivações intrínsecas para o envolvimento online com uma marca, não têm recebido a devida atenção e análise que requerem. Foram obtidos dados quantitativos que medem a intensidade das motivações intrínsecas dos usuários do Facebook para se envolverem, bem como, a frequência do envolvimento pela parte dos consumidores online em atividades relacionadas com uma marca (COBRA). A análise de regressão examinou as relações positivas e significativas entre as motivações e as atividades comportamentais selecionadas. O efeito moderador das preocupações de privacidade foi explorado através de um teste de anova unidirecional. O estudo conclui que existe uma relação significativa entre motivações e atividades relacionadas com marca, uma vez que todos os coeficientes de correlação são significativamente diferentes de zero. O efeito moderador esperado das preocupações de privacidade na relação entre as motivações e as dimensões COBRA não foi confirmado, já que todos os testes mostraram que o efeito moderador não é estatisticamente significativo. Os efeitos de preocupações com a privacidade foram explorados através de um teste anova.pt_PT
dc.identifier.tid202439607pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45841
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSocial networking sitespt_PT
dc.subjectConsumer engagementpt_PT
dc.subjectOnline consumer engagementpt_PT
dc.subjectConsumer online brand-related activities (COBRA)pt_PT
dc.subjectIntrinsic motivationspt_PT
dc.subjectPrivacy concernspt_PT
dc.subjectSites de redes sociaispt_PT
dc.subjectEnvolvimento dos consumidorespt_PT
dc.subjectEnvolvimento dos consumidores onlinept_PT
dc.subjectEnvolvimento online pela parte dos consumidores em atividades relacionadas com uma marca/consumers’ online brand-related activities (COBRA)pt_PT
dc.subjectMotivações intrínsecaspt_PT
dc.subjectPreocupações de privacidadept_PT
dc.titleThe relationship between motivations to engage online with a brand and consumers online brand-related activities and the moderating role of privacy concernspt_PT
dc.title.alternativeA relação entre as motivações para o envolvimento online com as marcas e envolvimento online pela parte dos consumidores em atividades relacionadas com uma marca. O papel moderador das preocupações com a privacidadept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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