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LUGGit’s innovation model : how far can a luggage start-up travel?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorGuedes, Nuno Magalhães
dc.contributor.authorCabral, Francisca da Paz Coelho
dc.date.accessioned2023-05-04T09:40:52Z
dc.date.available2023-05-04T09:40:52Z
dc.date.issued2022-10-17
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractLUGGit was founded in 2019 with the vision to “build an end-to-end travel journey without travellers ever carrying luggage”. LUGGit realised there was a high demand for a market without a suitable offer and provided a unique service that allowed customers to have their luggage collected, stored, and delivered back at the time and place of their choosing. The service was initially launched in Lisbon, then Porto. In October 2021 it was the turn of Vienna. This set the beginning for the fast internationalisation path that LUGGit was aiming for. In 2022 the prediction was of launching the service in at least 5 European capitals. Heading for a fast internationalisation seemed the right decision to try and have a first mover advantage. Nevertheless, competitors with deeper pockets could be attracted by the market potential uncovered by LUGGit and take advantage of the company’s innovative idea. The Dissertation aims to analyse how should LUGGit manage its internationalisation process. For this purpose, it includes a Case Study with relevant information about the start-up’s journey, a Literature Review section on theoretical topics related to the Case issues, and a Teaching Note that analyses the key areas of the Case.pt_PT
dc.description.abstractA LUGGit foi fundada em 2019 e a visão da start-up era de “construir uma viagem do início ao fim em que o viajante não teria de carregar a sua bagagem “. LUGGit apercebeuse que havia uma grande procura no mercado, mas não havia uma oferta adequada e começou a prestar um serviço que permitia aos clientes terem a sua bagagem recolhida, guardada e entregue de volta à hora e no local escolhido. Este serviço foi inicialmente lançado em Lisboa, depois no Porto. Em outubro de 2021 foi a vez de Viena. Assim ficou marcado o início da uma internacionalização rápida que a LUGGit ambicionava. Em 2022 a previsão era de proporcionar o serviço em pelo menos 5 capitais europeias. Rumar a uma internacionalização rápida parecia a decisão certa para tentar obter a vantagem de ser um first mover. Contudo, competidores com mais recursos poderiam sentir-se atraídos pelo potencial de mercado descoberto pela LUGGit e tirar vantagem da inovação da start-up. A presente Dissertação tem como objetivo analisar como é que a LUGGit devia gerir o seu processo de internacionalização. Para esse efeito, está incluído um Caso de Estudo com informação relevante sobre a start-up, uma secção para a Revisão de Literatura sobre tópicos teóricos relacionados com os problemas do Caso, e uma Nota de Estudo que analisa os principais pontos do Caso.pt_PT
dc.identifier.tid203133277pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41025
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalisationpt_PT
dc.subjectDisruptive innovationpt_PT
dc.subjectBorn globalspt_PT
dc.subjectFirst moverpt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectInovação disruptivapt_PT
dc.titleLUGGit’s innovation model : how far can a luggage start-up travel?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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