Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Pelos labirintos de um eixo: reflexões sobre um ciclo de vida

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
5_HELENA_GIL_b.pdf253.8 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Considerados em inter-relação, os conceitos de educação, criatividade e motricidade humana têm em comum: a mesma natureza dinâmica; o mesmo sentido ecológico, imanente-transcendente da construção do humano; a mesma vontade de coerência entre diferentes facetas da vida; o mesmo propósito de transformação, de ir contra o estabelecido e de compromisso com a ação. O presente artigo tem como finalidade refletir sobre os desafios que a educação criativo-motrícia coloca e como se tornou eixo estruturador de três áreas de atividade académica da autora – docência, coordenação e investigação.
The aim of this article is to go through the challenges of a creative and human motricity education, and how it became the structuring axis in three areas of the author academic activity – teaching, coordination and research. Considered in their interrelation, the concepts of education, creativity and human motricity have in common: the same dynamic nature; the same ecological sense, immanent- transcendent of the human development; the same need of coherence between different facets of life; the same purpose of transformation, going against the established and commitment to action

Description

Keywords

Educação Criatividade Motricidade humana Investigação Education Creativity Human motricity Research

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue