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Using augmented reality to enhance the shopping mall experience

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorAmaral, Paulo Cardoso do
dc.contributor.authorSilva, Filipe Lampreia Anes Estevens da
dc.date.accessioned2015-04-29T14:00:43Z
dc.date.available2015-04-29T14:00:43Z
dc.date.issued2012-02-09
dc.date.submitted2012
dc.description.abstractThe objective of the present study is to understand if consumers would use an Augmented Reality application on their smartphones while visiting a shopping mall. This application would have several features that would boost the shopping mall experience. In order to access the acceptance of this technological hypothesis an online survey was conducted to extract empirical data from a reliable sample. This empirical data is analysed and characterized with some descriptive statistics, as well as cross-tabulations between some variables. This analysis allows a better characterization of this sample, and the formation of preliminary conclusions fundamental to the final conclusion. The results shows that most of the individuals in this sample are willing to use the features of the proposed technological hypotheses and, thus, would use the Augmented Reality application on their smartphones when visiting a shopping mall.por
dc.description.abstractO objectivo do presente estudo é perceber se os consumidores usariam uma aplicação com Realidade Aumentada nos seus smartphones durante uma visita a um centro comercial. Esta aplicação teria várias funcionalidades que melhorariam a experiência que é uma visita a um centro comercial. De modo a avaliar a aceitação desta proposta tecnológica foi feito um questionário online a uma amostra fidedigna de onde se retiraram dados empíricos. Estes dados foram analisados e caracterizados com recurso a algumas estatísticas descritivas e também ao cruzamento de algumas variáveis. Esta análise permitiu uma melhor caracterização da amostra, e a formação de conclusões preliminares fundamentais para a conclusão final. Os resultados mostraram que a maioria dos indivíduos desta amostra estão dispostos a usar as funcionalidades desta proposta tecnológica e, deste modo, usariam a aplicação com Realidade Aumentada nos seus smartphones durante uma visita a um centro comercial.por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/17382
dc.language.isoengpor
dc.subjectAugmented realitypor
dc.subjectShopping mallpor
dc.subjectShopping centerpor
dc.subjectSmartphonespor
dc.subjectApplicationpor
dc.subjectPromotionpor
dc.subjectEntertainmentpor
dc.subjectRealidade aumentadapor
dc.subjectCentro comercialpor
dc.subjectAplicaçãopor
dc.subjectPromoçãopor
dc.subjectEntretenimentopor
dc.titleUsing augmented reality to enhance the shopping mall experiencepor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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