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The effectiveness of non-monetary promotions in generating purchase intent

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As promotions are a crucial part of any marketing strategy, the right implementation can give just the boost to differentiate the brand from its competitors. However, nowadays, price is not always king, and marketers should look at other promotional tools to increase performance. When looking at non-monetary promotions, gifts (or premium promotions) have been the most employed by brands. However, Cause-Related promotions are becoming more critical as consumers tend to be more conscious of social causes. It is essential to test the effectiveness of different types of promotions on consumers' purchase intent. Simultaneously, as private labels report a growth in market share, it would be crucial to see if results are sustained when consumers come across private and national brands. For this purpose, breakfast cereals were the chosen food packaged product category to be tested. Six stimuli were constructed to be inquired about purchase intent among consumers through an online questionnaire. Findings suggest that CRM promotions are more capable of generating purchase intention than a gift and a no promotion condition, independently of the type of brand. Moreover, consumers' pro-social behavior tends to influence their purchase intention for CRM promotions, as long as consumers donate their time to their pro-social activity. In conclusion, the promotions world is changing, as so are consumers' perspectives.
Sendo que as promoções representam uma parte crucial de qualquer estratégia de marketing, a implementação certa pode dar o mais pequeno impulso para diferenciar a marca dos seus concorrentes. No entanto, hoje em dia, o preço nem sempre é “rei” e as marcas têm de procurar outras estratégias promocionais de forma a aumentar o seu desempenho. Quando analisamos os diferentes tipos de promoções não monetárias, as ofertas de produto são o género mais implementado pelas marcas. No entanto, as promoções relacionadas a causas sociais tornam-se cada vez mais importantes, pois os consumidores tendem a ser mais conscientes, e é essencial testar a eficácia dos diferentes tipos de promoções na sua intenção de compra. Simultaneamente, como as marcas próprias reportam um crescimento da quota de mercado, seria fundamental verificar se os resultados se confirmam quando os consumidores são confrontados com marcas próprias e nacionais. Para este efeito, os cereais foram a categoria de produto alimentar escolhida para ser testada. Seis estímulos foram construídos para serem investigados sobre a sua intenção de compra entre os consumidores, através de um questionário online. Os resultados sugerem que as promoções de Cause-Related Marketing são capazes de gerar mais intenção de compra, independentemente do tipo de marca. Além disso, o comportamento pró-social dos consumidores tende a influenciar a intenção de compra para promoções de CRM, desde que os consumidores doem, de facto, tempo para a atividade pró-social. Concluindo, o mundo das promoções está numa constante mudança, tal como as perspetivas dos consumidores.

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