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Car-on-demand models : the understood value of car attributes in Germany

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Abstract(s)

As times changed, the automotive companies need to transform from a car producer to a mobility provider. A customer nowadays demands more than a plain car as a product. The customers desire a car as a service to be satisfied. One way to become a mobility provider and to offer the car as a service is the implementation of a Car-on-Demand service. This study will assess the understood value of car attributes in Germany for a newly developed Car-on-Demand Model. The research project was animated through one main research questions and several sub-questions to define the scope since this topic is complex in its nature. ‘The main research questions was: What are the most important attributes/features of a new CoD model, and what is the relative value of each component?’ The theoretical research exhausts vast literature and challenges in the automotive sector to understand changing consumer preferences for mobility. By using focus groups and surveys to collect primary data, the understood value of the attributes were calculated through a conjoint analysis. Later in the process, based on the respondents’ preferences, four consumer clusters were created. This dissertation concluded that the attributes pre-selected through the focus group are mostly relevant. Only the use of multiple cars within the package was disliked as well as an area limitation of the service. Differences in preferences could be identified through the clustering analysis.
Como os tempos mudaram, as empresas automotivas precisam se transformar de um fabricante de automóveis para um provedor de mobilidade. Um cliente hoje exige mais do que um carro simples como um produto. Os clientes desejam um carro como um serviço para serem satisfeitos. Uma maneira de se tornar um provedor de mobilidade e oferecer o carro como serviço é a implementação de um serviço Car-on-Demand. Este estudo irá avaliar o valor compreendido dos atributos do carro na Alemanha para um modelo Car-on-Demand recentemente desenvolvido. O projeto de pesquisa foi animado através de uma das principais questões de pesquisa e várias sub-questões para definir o escopo, uma vez que este tópico é complexo em sua natureza. As principais questões de pesquisa foram: Quais são os atributos/características mais importantes de um novo modelo de CoD e qual é o valor relativo de cada componente". A pesquisa teórica esgota vasta literatura e desafios no setor automotivo para entender as mudanças nas preferências dos consumidores por mobilidade. Utilizando grupos focais e pesquisas para coletar dados primários, o valor compreendido dos atributos foi calculado através de uma análise conjunta. Posteriormente, com base nas preferências dos respondentes, foram criados quatro clusters de consumidores. Esta dissertação concluiu que os atributos pré-selecionados através do grupo-alvo são, em sua maioria, relevantes. Apenas o uso de vários carros dentro do pacote não foi apreciado, assim como uma limitação de área do serviço. As diferenças nas preferências puderam ser identificadas através da análise do clustering.

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Car-on-demand Product bundling Automotive Clustering Agrupamento de produtos Automotivo Agrupamento

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