Repository logo
 
Publication

Empowering human behavior research : the case of iMotions

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRajsingh, Peter
dc.contributor.authorColazingari, Ottavio
dc.date.accessioned2021-09-24T15:28:29Z
dc.date.available2021-09-24T15:28:29Z
dc.date.issued2021-01-27
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractOver the past few years, neuromarketing has caught the attention of businesses and academics as a revolutionary market research tool. Technology innovations, as well as an urging need to understand consumer behavior, have led to the introduction of digital devices such as biosensors to study human and consumer behavior. Suddenly, understanding the unconscious processes that underlie our actions and decisions is at an arm’s reach. Nonetheless, companies and academic institutions often lack the technology and expertise to conduct such experiments on their own. This need was identified by iMotions, positioning its platform as a comprehensive tool to study human behavior. For this reason, a teaching case about the company iMotions was developed. The purpose of this teaching case is to illustrate how the start-up overcame the challenges it was posed to in the beginning. Particular focus is devoted to the key success factors that led to iMotions’ success. Thus, the case demonstrates how the start-up changed over the years and how it ultimately reached profitability. In the end, the results obtained are demonstrated, and a glimpse into the future of the company – and the industry – is provided. This case exemplifies how a start-up operating in a high-paced technological environment can respond to threats by reconfiguring its business model, value proposition and some key elements of its product. It also shows the importance of an articulated partner ecosystem, a structured customer support, and a platform that responds to the market’s need.pt_PT
dc.description.abstractNos últimos anos, neuromarketing tem atraído a atenção de empresas e académicos como uma ferramenta revolucionária de pesquisa de mercado. As inovações tecnológicas, bem como uma necessidade premente de compreender o comportamento do consumidor, levaram à introdução de dispositivos digitais - biossensores - para estudar o comportamento humano. A compreensão dos processos inconscientes que estão na base das nossas acções e decisões está ao alcance de um braço. No entanto, as empresas e as instituições académicas carecem frequentemente da tecnologia e dos conhecimentos necessários para realizarem tais experiências por si próprias. Esta necessidade foi identificada pelo iMotions, posicionando-se como uma ferramenta abrangente para estudar o comportamento humano. Por esta razão, foi desenvolvido um caso de ensino sobre a empresa iMotions. O objectivo deste caso de ensino é ilustrar como o arranque superou os desafios que lhe foram colocados no início. É dada especial atenção aos factores-chave de sucesso que conduziram ao sucesso do iMotions. O caso demonstra como o arranque mudou ao longo dos anos e como acabou por atingir a rentabilidade. Os resultados obtidos são demonstrados, e um vislumbre do futuro da empresa - e da indústria - é fornecido. Este caso exemplifica como um start-up a operar num ambiente tecnológico de elevado ritmo pode responder a ameaças reconfigurando o seu modelo de negócio, proposta de valor e alguns elementos-chave do seu produto. Mostra também a importância de um ecossistema de parceiros articulado, um apoio estruturado ao cliente, e uma plataforma que responde às necessidades do mercado.pt_PT
dc.identifier.tid202656519pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35211
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBehavioral researchpt_PT
dc.subjectNeuromarketingpt_PT
dc.subjectTechnology start-uppt_PT
dc.subjectBiosensorspt_PT
dc.subjectPlatformpt_PT
dc.subjectPartner ecosystempt_PT
dc.subjectCustomer servicept_PT
dc.subjectInvestigação comportamentalpt_PT
dc.subjectEmpresa tecnológicapt_PT
dc.subjectBiosensorespt_PT
dc.subjectPlataformapt_PT
dc.subjectEcossistema de parceirospt_PT
dc.subjectServiço ao clientept_PT
dc.titleEmpowering human behavior research : the case of iMotionspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files