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Untapped opportunities : an analysis of corporate-social enterprise partnerships in Germany

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The benefits that commercial firms reap from collaborations with social enterprises are examined in this master thesis. The study examines the direct advantages of such cooperation from a business perspective, a relatively unexplored topic in prior research. It is accomplished by employing a qualitative research approach. 11 respondents, who represented various businesses involved in collaborations with social enterprises, were questioned in semi structured interviews. In addition, secondary data sources were used to supplement the interview findings. The response to the research question, "What benefits exist for multinational corporations that engage in partnerships with social enterprises," may be summed up in five categories. These include employee retention, brand perception, expansion of expertise, opportunities for mutual growth and problem-solving, and the enlargement of market coverage by developing new markets and acquiring new clients. By addressing this research gap, the study adds to the existing wealth of literature by providing information on the practical advantages of working with social enterprises from a commercial perspective. Additionally, it broadens the theoretical framework by offering a more in-depth comprehension of how businesses view and collaborate with social enterprises. A conceptual process model is set through to help companies to collaborate, make long-term planning more effortless, and pinpoint development opportunities. The study serves as a valuable resource for companies considering or currently engaged in partnerships with social enterprises. The findings shed light on the advantages, challenges, and potential avenues for maximizing the benefits derived from such collaborations.
Este estudo explora os benefícios que as empresas comerciais podem retirar de colaborações com empresas sociais e examina as vantagens dessa cooperação numa perspectiva empresarial, que tem sido um tópico pouco explorado em estudos anteriores. Recorre-sea uma abordagem de investigação qualitativa. Foram realizadas 11 entrevistas, que representavam várias empresas envolvidas em colaborações com empresários sociais, através de entrevistas semiestruturadas. Além disso, foram utilizadas fontes de dados secundários para complementar os resultados das entrevistas. A resposta à questão de investigação "Que benefícios existem para as empresas multinacionais que se envolvem em parcerias com empresas sociais?", pode ser resumida em cinco categorias: a retenção de colaboradores, o aumento da percepção da marca, a expansão de competências, oportunidades de crescimento mútuo e de resolução de problemas, e a ampliação da cobertura de mercado através do desenvolvimento de novos mercados e da aquisição de novos clientes. O estudo contribui para a literatura existente, fornecendo informações sobre as vantagens práticas de trabalhar com empresas sociais numa perspectiva comercial. Adicionalmente, expande o quadro teórico ao oferecer uma compreensão mais aprofundada da forma como as empresas veem e colaboram com as empresas sociais. Apresenta-se um modelo conceptual de processo para ajudar as empresas a colaborar, facilitar o planeamento a longo prazo e identificar oportunidades de desenvolvimento. O estudo é um recurso importante para as empresas que estão a considerar ou estão actualmente envolvidas em parcerias com empresas sociais. Os resultados esclarecem as vantagens, os desafios e os potenciais caminhos para maximizar os benefícios derivados de tais colaborações.

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Social enterprises Partnership Corporation Benefits Conceptual process model CSR Germany Parceria Corporação Benefícios Modelo conceptual de processo Alemanha Empresas sociais

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