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Digital book clubs as a bookselling business : a study of portuguese book consumers´ perceptions and intention to adopt

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorFernandes, Daniel Von Der Heyde
dc.contributor.authorCarvalho, Ana Rita Gonçalves
dc.date.accessioned2021-09-13T12:49:46Z
dc.date.available2021-09-13T12:49:46Z
dc.date.issued2021-02-02
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractBook clubs have existed in the society for centuries and the appearance of the Internet allowed them to expand to the digital. Currently, many digital book clubs are more than a simple reading group where people get together to discuss books online. It is possible for digital book clubs’ curators to create a bookselling business by associating an online shop to the club where they sell the books of the month directly to club’s members, allowing curators to monetize their suggestions. Motivated by the expansion of this type of business abroad and recent introduction in the Portuguese market, this study proposes to identify Portuguese book consumers’ perceptions and intention to adopt. For this purpose, the founder of the biggest digital book club in Portugal was interviewed to gather insights about the business, 12 in-depth interviews with book consumers were conducted, and an online questionnaire was distributed, resulting in 464 valid answers. Among the participants there were both customers and non-customers of a digital book club to identify the drivers and barriers to join one. The curator’s recommendations, the desire to be part of a community, to read different books, to read more books, and the possibility to subscribe a monthly book box are the drivers which lead book consumers to become customers. The lack of time to participate in book discussions, dissatisfaction with recommendations, unawareness about the business and available options in the market, and lack of time spent reading prevent book consumers from becoming customers.pt_PT
dc.description.abstractOs clubes do livro foram introduzidos na sociedade séculos atrás e o aparecimento da Internet permitiu que se expandissem para o digital. Atualmente, muitos clubes do livro digitais são mais do que um simples grupo de leitura onde as pessoas se juntam para discutir livros online. É possível os curadores de clubes do livro digitais criarem negócios de venda de livros, associando uma loja online ao clube, onde vendem os livros do mês diretamente aos membros, permitindo-lhes monetizar as suas sugestões. Motivado pela expansão deste negócio no estrangeiro e recente introdução no mercado Português, o propósito deste estudo é identificar as perceções dos consumidores Portugueses de livros e a sua intenção de aderir. Desta forma, a fundadora do maior clube do livro digital em Portugal foi entrevistada para reunir informação sobre o negócio, 12 entrevistas com consumidores de livros foram realizadas e um questionário online foi partilhado, resultando em 464 respostas válidas. Entre os participantes havia tanto clientes como não-clientes dum clube do livro digital, de forma a identificar as motivações e barreiras para aderir. A curadoria, o desejo de fazer parte duma comunidade, de ler livros diferentes, de ler mais livros e subscrever uma caixa mensal de livros são as motivações que levam consumidores de livros a tornarem-se clientes. A falta de tempo para participar em discussões sobre livros, insatisfação com as recomendações, desconhecer o negócio e opções disponíveis no mercado e dedicar pouco tempo à leitura são as barreiras que impedem consumidores de livros de se tornarem clientes.pt_PT
dc.identifier.tid202657140pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34772
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBook clubspt_PT
dc.subjectDigitalpt_PT
dc.subjectReading groupspt_PT
dc.subjectBookspt_PT
dc.subjectBooksellingpt_PT
dc.subjectPurchase of bookspt_PT
dc.subjectSubscriptionpt_PT
dc.subjectBook subscription boxespt_PT
dc.subjectCurationpt_PT
dc.subjectCommunitypt_PT
dc.subjectOnline shoppingpt_PT
dc.subjectPortuguese consumerspt_PT
dc.subjectClubes do livropt_PT
dc.subjectGrupos de leiturapt_PT
dc.subjectLivrospt_PT
dc.subjectVenda de livrospt_PT
dc.subjectCompra de livrospt_PT
dc.subjectSubscriçãopt_PT
dc.subjectCaixas de subscrição de livrospt_PT
dc.subjectCuradoriapt_PT
dc.subjectComunidadept_PT
dc.subjectCompras onlinept_PT
dc.subjectConsumidores portuguesespt_PT
dc.titleDigital book clubs as a bookselling business : a study of portuguese book consumers´ perceptions and intention to adoptpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Finançaspt_PT

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