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Development of a business model for a B2B online media portal in Germany

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Abstract(s)

The aim of this thesis was to validate the business idea of a startup: a B2B online media portal in Germany reporting on current and relevant news from the nonfood industry. For this purpose, a lean canvas business model, hypotheses and three research questions with the deepening into the areas of market, customer and revenue were developed to cover all components of a business model evaluation. For the elaboration, a qualitative research of eight semi-structured expert interviews and a comprehensive literature research were conducted. The results revealed that the existing market for online media portals in the nonfood industry is fragmented and unsaturated, and thus there is a need for the startup idea. Key attributes to further differentiate from competitors are free content, industry-focused reporting, regularity of new information (1-2 weekly), a modern user interface and a community section on the portal. The startup's main target group should be decision-makers in the retail sector, as they have a great need for the portal and also represent the most lucrative readership. These decision-makers are predominantly male, on average 48 years old and work mainly in the buying department of small and medium-sized companies. Paying customers of the portal are B2B stakeholders who want to present themselves to retailers through paid advertising on the startup's portal/newsletter. In addition, based on competitive pricing, user scaling, and a cost breakdown, an income statement was created indicating that the startup can be profitable with advertising revenue starting in the third year.
O objetivo desta dissertação é validar a ideia de negócio de uma startup: um portal de comunicação social B2B na Alemanha que reporta notícias relevantes da indústria não alimentar. Assim, um lean canvas business model, hipóteses e três questões de pesquisa relativas às áreas de mercado, consumidores e lucros foram feitas para colmatar todas as áreas de avaliação do modelo de negócios. Para consolidar o mencionado, pesquisa quantitativa composta por oito entrevistas com peritos e revisão de literatura foram efetuadas. Resultados revelaram que o mercado existente para os portais media online no setor nãoalimentar é fragmentado e não saturado, pelo que existe a necessidade de uma ideia inovadora. Atributos chave para diferenciar esta ideia são, conteúdos grátis, reportes focados na indústria, regularidade de nova informação (1-2 semanais), interface moderna para os utilizadores e uma secção “comunidade” no portal. O grupo de consumidores que deveria ser alvo de foco são os tomadores de decisões na indústria do retalho uma vez que têm necessidade deste portal e representam também o grupo mais lucrativo. Estes são maioritariamente homens, em média com 48 anos e trabalham no departamento de vendas de grandes e médias empresas. Os consumidores que pagarão para usar o portal serão B2B intervenientes que se querem apresentar a retalhistas através de publicidade paga no portal e newsletter da startup. Com base em preços competitivos, escala do utilizador e discriminação de custos uma declaração de rendimentos foi criada indicando que a startup pode ser lucrativa, com receitas de publicidade, no terceiro ano.

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B2B Startup Germany Lean canvas Market analysis Target group Financial analysis Alemanha Análise de mercado Grupo-alvo Análise financeira

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