Repository logo
 
Publication

SUSHI@HOME : a case of customer retention and acquisition

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMarcos, Paulo Alexandre Gonçalves
dc.contributor.authorRemtula, Alida Piarali
dc.date.accessioned2016-09-07T07:46:20Z
dc.date.available2016-09-07T07:46:20Z
dc.date.issued2016-07-19
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractSushi@Home is a Portuguese sushi restaurant chain founded in 2014 with the main purpose of delivering food to its customers wherever they are. The idea of creating a sushi chain, in which the core business was the delivery service, emerged from the dream of serving clients in their own homes and from a need observed in the market. Sushi@Home’s partners found that many consumers appreciated convenience and would like to be able to order sushi directly to their places. Sushi@Home’s partners were aware that the restaurant has been successful and brand awareness was increasing overtime. Despite the fierce competition, demand was higher than supply and it was difficult to attend all the orders. However, little strategies on retention and acquisition of customers have been developed until then and the founders began to think that with so many sushi restaurants in Lisbon, strategies should be developed in order to generate awareness, recall and repeat purchase. As a result, Sushi@Home’s partners were wondering what the smartest strategy to follow was. Therefore, two options were on the table: either invest on retaining existing customers or acquiring new ones. Sushi@Home case study provides the necessary tools that enable students to analyse the market landscape and its competition and to advise partners on how to solve the dilemma the best way possible.pt_PT
dc.description.abstractSushi@Home é um restaurante Português de sushi fundado em 2014 cujo principal objectivo é entregar comida onde quer que o cliente se encontre. A ideia de criar uma cadeia de sushi cujo negócio central é a entrega ao domicílio surgiu de uma necessidade encontrada no mercado aliada ao sonho de servir os clientes na comodidade dos seus lares. Os sócios do Sushi@Home constataram que muitos consumidores valorizavam a conveniência de poder encomendar sushi para entrega em casa. Um ano após a concretização do negócio foi possível concluir que tinha sido bem-sucedido e que o reconhecimento da marca tinha vindo a aumentar. Apesar da forte concorrência a procura era mais elevada que a oferta, sendo difícil dar vazão a todos os pedidos. No entanto, pouco tinha sido feito no sentido de reter ou adquirir clientes; tendo isso em conta, os sócios começaram a pensar que, com tantos restaurantes de sushi em Lisboa, seria importante desenvolver um plano que levasse ao reconhecimento da marca e fidelização de clientes. Assim, depararam-se com duas opções: reter clientes existentes ou adquirir novos clientes. O caso de estudo do Sushi@Home fornece todas as ferramentas necessárias que permitem aos alunos analisar o panorama do mercado e a sua concorrência e aconselhar os sócios relativamente à melhor maneira de resolver o dilema.pt_PT
dc.identifier.tid201242249
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20541
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCustomer retentionpt_PT
dc.subjectAcquisitionpt_PT
dc.subjectSatisfaction and loyaltypt_PT
dc.subjectRepeat purchasept_PT
dc.subjectWord-of-mouthpt_PT
dc.subjectLoyalty programspt_PT
dc.subjectCo-brandingpt_PT
dc.subjectSushipt_PT
dc.subjectDeliverypt_PT
dc.subjectRetençãopt_PT
dc.subjectAquisiçãopt_PT
dc.subjectSatisfação e lealdade de clientespt_PT
dc.subjectCompras repetidaspt_PT
dc.subjectComunicação boca-a-bocapt_PT
dc.subjectProgramas de fidelidadept_PT
dc.subjectEntrega ao domicíliopt_PT
dc.titleSUSHI@HOME : a case of customer retention and acquisitionpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201242249.pdf
Size:
1.34 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: