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Two points of view on internationalization : Spain and the United Kingdom

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCardeal, Nuno César de Jesus Guerra
dc.contributor.authorHenriques, Maria Belmar da Costa Conde
dc.date.accessioned2021-10-07T14:26:24Z
dc.date.available2021-10-07T14:26:24Z
dc.date.issued2021-04-29
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractThe main purpose of the case study is to analyze and discuss the internationalization process of Go Natural in the United Kingdom and Spain. In the course of the case, the history of the company is mentioned as well as the different possibilities for its internationalization. The study came about in the scope of the expansion of the brand business. However, due to the situation experienced in 2020 and 2021 with COVID 19, Go Natural had to give priority to other issues. In the future, the company's biggest challenge will be the implementation of the presented strategic plan, as well as the challenge of realizing whether the internationalization and management strategies are in line with reality. Their definition was based on the company's history up to the present day. The case presented is an analysis of several internationalization alternatives that can be followed.pt_PT
dc.description.abstractO presente estudo de caso tem como principal finalidade a análise e discussão da internacionalização da marca Go Natural para o Reino Unido e Espanha. No decorrer do caso é referida a história da empresa bem como as diferentes possibilidades de internacionalização da mesma. O estudo surgiu no âmbito da expansão do negócio da marca. Porém, devido à situação vivida em 2020 e 2021 com o COVID 19, a Go Natural teve que priorizar outros assuntos. No futuro, o maior desafio da empresa passará pela implementação do plano estratégico apresentado, bem como pelo desafio em perceber se as estratégias de internacionalização e gestão vão de encontro à realidade. A definição das mesmas tiveram como base o historial da empresa até aos dias de hoje. O caso apresentado é uma análise de várias alternativas de internacionalização que poderão ser seguidas.pt_PT
dc.identifier.tid202728439pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35426
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectStrategypt_PT
dc.subjectEntry modespt_PT
dc.subjectConfiguration of internationalizationpt_PT
dc.subjectRetail industrypt_PT
dc.subjectAdaptationpt_PT
dc.subjectStandardizationpt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectEstratégiapt_PT
dc.subjectModos de entradapt_PT
dc.subjectConfiguração de internacionalizaçãopt_PT
dc.subjectIndústria do retalhopt_PT
dc.subjectAdaptaçãopt_PT
dc.subjectEstandardizaçãopt_PT
dc.titleTwo points of view on internationalization : Spain and the United Kingdompt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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152119238_Maria Belmar da Costa Conde Henriques_DPDFA.pdf
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