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DCK Boardshorts : competitive advantage through hybrid strategy implementation in the Portuguese Swimwear Industry

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCardeal, Nuno César de Jesus Guerra
dc.contributor.authorPaula, Leonor Forjaz de Lacerda Gomes de
dc.date.accessioned2017-04-06T09:35:45Z
dc.date.issued2017-02-15
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractThe thesis hereby presented aims to analyze the implications and challenges faced by the Portuguese company DCK due to the implementation of a hybrid strategy and how it fits into future business plans. This case study enables students to apply fundamental frameworks and concepts of strategy to a real situation. DCK is a Portuguese company that has been selling men's swimwear since 2009. The production takes place mostly in Portugal and is distinguished by offering a product that combines quality and variety at a low price. The business is growing and once established in the fashion industry, it requires a constant ability to accompany and adapt to the surrounding dynamic environment in order to ensure its expansion and success. Thus, it focuses on the importance of simultaneously considering the company’s internal and external context and identifying the opportunities and threats of the market. This enables them to define its strategy and consequently to reach a competitive advantage. This study allows a clearer understanding of the relationship between a company's resources and capabilities and its role in preventing competitors from replicating the business model.pt_PT
dc.description.abstractA presente tese pretende analizar as implicações e os desafios enfrentados pela empresa portuguesa DCK decorrentes da implementação de uma estratégia hibrída, e de que forma é que esta se enquadra nos planos futuros do negócio. Este estudo de caso possibilita aos alunos aplicar modelos e conceitos fundamentais de estratégia a uma situação real. DCK é uma empresa portuguesa que vende calções de banho para homem desde 2009. A produção ocorre maioritariamente em Portugal e distingue-se por oferecer um produto que combina qualidade e variedade a um preço baixo. O negócio encontra-se em crescimento e uma vez inserido na indústria da moda, requer uma capacidade constante de acompanhamento e adaptação ao ambiente dinâmico envolvente no sentido de assegurar a sua expansão e sucesso. Assim, foca a importância de considerar simultaneamente o contexto interno e externo da empresa e da identificação das oportunidades e ameaças do mercado, para a definição da sua estratégia e consequentemente, alcançar uma vantagem competitiva. Este estudo permite uma compreensão mais clara relativamente à relação entre os recursos e capacidades de uma empresa e o seu papel em evitar que os concorrentes repliquem o modelo de negócio.pt_PT
dc.identifier.tid201667126pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/22029
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectResource-based viewpt_PT
dc.subjectDynamic capabilitiespt_PT
dc.subjectHybrid strategypt_PT
dc.subjectCompetitive advantage and DCK Boardshortspt_PT
dc.subjectTeoria baseada nos recursospt_PT
dc.subjectCapacidades dinâmicaspt_PT
dc.subjectEstratégia híbridapt_PT
dc.subjectVantagem competitivapt_PT
dc.subjectDCK Boardshortspt_PT
dc.titleDCK Boardshorts : competitive advantage through hybrid strategy implementation in the Portuguese Swimwear Industrypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas

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