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Chic by Choice : a case study on pricing strategies and consumer perceptions

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Abstract(s)

Millennials have been shaping markets and influencing the way companies are offering and communicating its products and services because, in contrast with the so called generation baby boomers, they are focused more on the experience, rather than on ownership of things. Chic by Choice is a Portuguese start-up, founded in May 2014, that decided to enter in a new online market category that has been witnessing significant growth and showing great potential when considering the reasoning millennials live up to: why buy if you can rent, use, have fun and then, return it? The Online Fashion Rental industry has one big player in America, who started operations in 2009, and in Europe, some smaller competitors in major markets such as the United Kingdom and Germany, where online shopping is something relatively embedded in their consumption behaviours. Being able to acquire one of the latter competitors, Chic by Choice was in a phase of rapid growth but, at the same time, it needed to keep its results positive and enticing to secure external investment. Therefore, in order to achieve these goals, the company had to make decisions regarding pricing, more specifically, the price and discounts given to the first customers so as to acquire them more easily, making them a more desirable and attractive value proposition and, by consequence, keeping revenue and average order values as high as possible.
A geração “millennials” tem moldado mercados e influenciado a forma como as empresas comunicam e oferecem os seus produtos e serviços uma vez que, em contraste com o que acontece com a chamada geração “baby boomers”, os primeiros estão mais concentrados na experiência que obtêm dos bens e não na posse dos mesmos. Fundada em maio de 2014, a Chic by Choice é uma start-up Portuguesa que decidiu entrar numa nova categoria de mercado que tem assistido a um crescimento considerável e apresentado um grande potencial quando se toma em consideração o pensamento dos millennials: porquê comprar se é possível alugar, usar, aproveitar e depois simplesmente devolver? A indústria de Aluguer de Moda Online possui um grande concorrente na América, que iniciou operações em 2009, e na Europa, algumas empresas mais pequenas em mercados chave como o Reino Unido e a Alemanha, onde fazer compras online é algo que está relativamente incorporado nos seus comportamentos de consumo. Sendo capaz de adquirir um dos seus concorrentes mais pequenos, a Chic by Choice apresentava assim uma fase de crescimento acelerado, mas, ao mesmo tempo, precisava de manter os seus resultados positivos e atrativos, de modo a assegurar investimento externo. Assim sendo, para conseguir atingir estes objetivos, a empresa teve de tomar decisões relativas ao preço, mais especificamente, ao preço e descontos aplicados aos primeiros clientes para os captar mais facilmente, tornando a proposta de valor mais desejável e, consequentemente, manter os lucros e o valor médio de aluguer o mais altos possível.

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