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How should strategic corporate venturing for HUGO BOSS be designed in alignment with its heritage and company culture?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSousa, José Vasconcelos
dc.contributor.authorFink, Felix
dc.date.accessioned2020-11-02T11:17:36Z
dc.date.available2020-11-02T11:17:36Z
dc.date.issued2020-07-02
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractThis dissertation “How Should Strategic Corporate Venturing for HUGO BOSS Be Designed in Alignment with Its Heritage and Company Culture?” by Felix Fink examines possible future strategic challenges of HUGO BOSS. It further elaborates how those future strategic challenges could be managed with non-traditional innovation tools in alignment with the corporate environment. Since HUGO BOSS is a real corporation operating in an environment which is influenced by many factors a qualitative approach was preferred. Major findings among others have been that increasing brand desirability is perceived as future strategic challenge, R&D spending of HUGO BOSS seems to exceed industry average and that founders are willing to collaborate with HUGO BOSS under certain terms. All findings are reflected in a recommendation that suggests implementing three different forms of corporate venturing.pt_PT
dc.description.abstractEsta dissertação examina possíveis fragilidades estratégicas futuras da HUGO BOSS. Examina ainda como essas fragilidades estratégicas futuras poderiam ser reduzidas com instrumentos de inovação não tradicionais em alinhamento com o ambiente empresarial. Uma vez que a HUGO BOSS é uma empresa real que opera num ambiente que é influenciado por muitos fatores, foi preferida uma abordagem qualitativa. As principais conclusões foram que a desejabilidade da marca é vista como uma fragilidade estratégica futura, as despesas de I&D da HUGO BOSS parecem exceder a média do sector e que os fundadores de startups estão dispostos a colaborar com a HUGO BOSS em determinados termos. Todas as conclusões se refletem numa recomendação que sugere a implementação de três formas diferentes de empreendedorismo empresarial.pt_PT
dc.identifier.tid202517993pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/31223
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectStrategic challengespt_PT
dc.subjectInnovation toolspt_PT
dc.subjectStartup corporate collaborationpt_PT
dc.subjectCorporate venturingpt_PT
dc.subjectFraquezas estratégicaspt_PT
dc.subjectFerramentas de inovaçãopt_PT
dc.subjectColaboração empresarial de arranquept_PT
dc.subjectEmpreendedorismo empresarialpt_PT
dc.titleHow should strategic corporate venturing for HUGO BOSS be designed in alignment with its heritage and company culture?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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