Publication
Knowledge production in visual arts organisations: a case study on the triangle network
dc.contributor.author | Steinvorth, Sofia Ana Elise | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T10:09:16Z | |
dc.date.available | 2024-05-30T00:30:45Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.description.abstract | The present research aims to advance two central questions: (1) what does ‘knowledge production’ mean in the context of contemporary curatorial practice and (2) how do VAOs fulfil this objective through their programmes.To a certain extent, the inquiry into the second question will provide insights into the first one. Looking at visual arts organisations (VAOs) from a curatorial perspective, their institutional practices of knowledge production between the realms of the local and the global stand out. Focusing on three of the Triangle Network's partner organisations – HANGAR in Lisbon, Gasworks in London and 32º East in Kampala – three means of knowledge production in VAOs are defined and elaborated on: mediation, representation, and conviviality. The study highlights the existence of various knowledge(s) and insists on their importance. | pt_PT |
dc.description.abstract | A presente investigação pretende avançar com duas questões centrais: (1) o que significa a produção de conhecimento no contexto da prática de curadoria contemporânea e (2) como é que as VAOs cumprem este objetivo através dos seus programas. Em certa medida, o inquérito sobre a segunda questão fornecerá informações sobre a primeira. Analisando as organizações de artes visuais (VAOs) a partir de uma perspetiva curatorial, destacam-se as práticas institucionais de produção de conhecimento entre os âmbitos local e global. Com foco em três das organizações parceiras da Triangle Network – HANGAR em Lisboa, Gasworks em Londres e 32º East em Kampala – são definidos e elaborados três meios de produção de conhecimento em VAOs: mediação, representação e convívio. Este estudo sublinha a coexistência de diferentes tipos de conhecimento, insistindo na sua importância. | pt_PT |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | pt_PT |
dc.identifier.doi | 10.34632/9789725409152 | pt_PT |
dc.identifier.isbn | 9789725409145 | |
dc.identifier.isbn | 9789725409152 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.14/42975 | |
dc.language.iso | por | pt_PT |
dc.peerreviewed | yes | pt_PT |
dc.publisher | UCP Editora | pt_PT |
dc.relation | Research Centre for Communication and Culture | |
dc.title | Knowledge production in visual arts organisations: a case study on the triangle network | pt_PT |
dc.type | book | |
dspace.entity.type | Publication | |
oaire.awardTitle | Research Centre for Communication and Culture | |
oaire.awardURI | info:eu-repo/grantAgreement/FCT/6817 - DCRRNI ID/UIDB%2F00126%2F2020/PT | |
oaire.citation.conferencePlace | Lisboa | pt_PT |
oaire.fundingStream | 6817 - DCRRNI ID | |
project.funder.identifier | http://doi.org/10.13039/501100001871 | |
project.funder.name | Fundação para a Ciência e a Tecnologia | |
rcaap.rights | openAccess | pt_PT |
rcaap.type | book | pt_PT |
relation.isProjectOfPublication | 4262572a-93b1-4335-961a-fce32be20495 | |
relation.isProjectOfPublication.latestForDiscovery | 4262572a-93b1-4335-961a-fce32be20495 |